strandblommor
Någon som har tips på blommor att dekorera bord med samt ha i brudbuketten (ska göra egen) när man har strandtema?
Vilka blommor är fina att kombinera med gräs?
Någon som har tips på blommor att dekorera bord med samt ha i brudbuketten (ska göra egen) när man har strandtema?
Vilka blommor är fina att kombinera med gräs?
Gladiolus är rätt fint med gräs tkr jag :) vet inte hur de fungerar i buketten, de är så stora och långa, kanske en armbukett i så fall.
Jag - växt- o blompuckot - googlade gladiolus och de är jättefina tycker jag! Men jag vill väldigt gärna ha en vanlig, ganska rund bukett. Hm. Man kanske inte behöver ha exakt samma blommor som bordsdekoration som i buketten... vad svårt detta är. Jag vill ha rosor eller nejlika i rund bukett samtidigt som vi tänkte oss strandtema.
Jag får gå till en blomsteraffär och fråga efter strandblommor tror jag, och kolla om någon matchar rosor eller nejlikor.
Jag fixade ett strandtema till vänner och då hade jag gerbera i vattenskålar och sedan stora krysantinum(fel stavning), för att likna de stora vita blommorna som finns i sjön
(kolla på södermanlands landskapsblomma) så hade vi snckor i olika nyanser lila och små sten.
till placeringskort gjorde jag ett ankare i grått papper o skrev med lila.
väldigt fint blev det