• Sebastiána

Hur hitta bra fotograf?

Jag föredrar alltid att gå efter rekommendationer, men bilderna min kompis fick när hon gifte sig tycker jag inte blev så bra så den fotografen vill jag inte ha och den min syster hade för flera år sedan (och som var jättebra) har slutat som fotograf. Jag har kollat runt lite, men tycker det är svårt. En fotograf verkade bra, men sedan såg jag samma bilder som han hade i sin portfolio på en helt annan fotografs hemsida. Vem av dem har tagit bilderna? Och hur vet jag att det just är den fotograf, vars hemsida jag besöker, som tagit bilderna?

• Svar på tråden Hur hitta bra fotograf?
  • Lina_K

I vilken stad bor du?

Kan rekomendera OzDelau om du bor i Sthlm. Vi är otroligt nöjda.

• Sebastiána

Bröllopet blir i Hässleholmstrakten så Stockholm funkar inte. Bäst är det om det är någon i närheten, men jag antar att fotografer från hela Skåne kan vara aktuella. Ju längre bort desto dyrare såklart (beroende på reseersättning).

• Sebastiána
    Skumboll skrev 2010-07-21 21:36:34 följande:
    Jag har ingen att rekommendera men har du varit inne och kikat på "bröllopsfotografer"? www.brollopsfotografer.com/
    Tack! Fanns inte många skånefotografer där dock.
  • Skumboll
    Sebastiána skrev 2010-07-21 22:08:59 följande:
    Tack! Fanns inte många skånefotografer där dock.
    Njä, många är väl stationerade i stockholm men tänkte att det var ett litet tips iaf.  
  • ConnyD

finns ju massor med skånefotografer. letar du yrkesfotografer så är gula sidorna fulla av dem.

• Sebastiána
    ConnyD skrev 2010-07-21 23:07:45 följande:
    finns ju massor med skånefotografer. letar du yrkesfotografer så är gula sidorna fulla av dem.
    Tack! Hur vet jag vilka som är bra? Som sagt, den fotograf min kompis använde och som verkar vara den ende fotografen i trakten, tog riktigt tråkiga bilder. Bara "rakt upp och ner" så att säga. Min far tar minst lika bra bilder.
  • Sebastiána

Kollade Gula sidorna, fick 17 träffar och en av dem hade hemsida.

• Essovich

Det finns supermånga trådar om skånefotografer här på bröllopstorget, både proffs och hobby. Beror ju givetvis på vilken budget du har. Ta dig tid och titta runt på de olika fotografernas sidor och se om det finns någons stil du gillar och kolla i så fall närmre på just den fotografen. Det är lite känsligt med hur man tipsar här men det finns fler samlingssidor där man kan hitta fotografer och söka på just sitt eget län osv. 

/Jessica Bemerholt

• KlaraV89

du fick ett litet tips av mig i gästboken

• KlaraV89

Aj då det var för sthlm...så synd

• Sebastiána

Alltså. Vi vill helst ha en fotograf som finns i närheten av där vi gifter oss, dvs i Hässleholm, men eftersom det verkar extremt tunnsått kan vi tänka oss fotografer i hela Skåne.

Vi har inte någon stor budget och därför är det bra om vi inte behöver betala en massa extra för fotografens resekostnader... men som sagt, om det inte finns någon bra fotograf i Hässleholmstrakten letar vi i hela Skåne.

• KristinaDubb
    Sebastiána skrev 2010-07-24 17:12:15 följande:
    Alltså. Vi vill helst ha en fotograf som finns i närheten av där vi gifter oss, dvs i Hässleholm, men eftersom det verkar extremt tunnsått kan vi tänka oss fotografer i hela Skåne. Vi har inte någon stor budget och därför är det bra om vi inte behöver betala en massa extra för fotografens resekostnader... men som sagt, om det inte finns någon bra fotograf i Hässleholmstrakten letar vi i hela Skåne.

Men tittar du på www.brollopsfotografer.com/ så ser du att det är många där som arbetar i hela landet. (och hela landet inbegriper även Skåne) :)

Vår fotograf åkte nästan 20 mil och tog inget extra för resan. Alla fotografer kräver inte resepengar.

• Wille Jr

JAG SKULLE GOOGLAT PÅ TEX FOTOGRAFER MALMÖ.

SEN HADE JAG KOLLAT IN HEMSIDORNA, OCH EFTER DET BESÖKT DE FOTOGRAFER SOM HADE FINAST BILDER!!
    PERSONKEMIN ÄR JU SUPER VIKTIG!

www.bloggpetertarpgaard.com/ 
    MAN BLIR LITE LURAD AV ATT BILDERNA ÄR SNYGGT IHOPKLIPPTA. MEN TAR MAN OCH KOLLAR IN EN OCH EN SÅ TYCKER INTE JAG ATT DET ÄR LIKA VACKRA!

LYCKA TILL!!

Svar på tråden Hur hitta bra fotograf?