• Öland2011

Öland 2011!!Önskar alla tips o ideér jag kan få om bröllop på Öland!

Hej alla kära ni!!

Äntligen är det dags att börja drömma om vårt bröllop nästa sommar på öland!!Jag önskar mig alla tips och ideér jag kan få om underbara platser,antingen kyrka eller strand??Frisörer fotografer florister?Åhh jag är så lycklig och så nipprig i kroppen!!Det kommer bli ett bröllop för mig min älskade blivande man och våra underbara barn, så ingen stor lokal o så kommer att behövas, en massa andra tips om hur vi ska göra den underbara dagen toppen för vår lilla familj!
    Tack på förhand snälla ni!

Kramar Smilla

• Svar på tråden Öland 2011!!Önskar alla tips o ideér jag kan få om bröllop på Öland!
  • TheJohanna

Vi ska också gifta oss på Öland nästa sommar. Kyrkan är bokad och lokalen preliminärbokad.

Har du någon idé om var på Öland ni ska vara? Norra eller södra?

• emelia79

Jag gifter mig den 7 augusti på Södra Öland. Bor inte där utan min sambo är uppvuxen där. detta att inte vara på plats har gjort det lite svårjobbat men nu är det nog snart klart.

Vad undrar du över så kanske jag kan hjälpa till med nåt tips?

• Lakke Luke

Kanske lite tråkigt, långsökt förslag.. men hör med Grönhögens Golfklubb. Deras restaurangdel är rätt mysig. Sen om det passar för en bröllopsmiddag/mottagning eller om de ens kan tänka sig ställa upp på det är en annan sak.

• MG11

vi ska oxå gifta oss på öland nästa sommar i byxelkrok det är en underbar liten by

• TheJohanna
    MG11 skrev 2010-07-28 09:54:23 följande:
    vi ska oxå gifta oss på öland nästa sommar i byxelkrok det är en underbar liten by

Vad härligt med bröllop i Byxelkrok!! Ska ni vara i kapellet eller är det borgligt? Har du något bra förslag på festlokal där uppe?

• MG11

TheJohanna skrev 2010-07-28 15:59:04 följande:
      Vad härligt med bröllop i Byxelkrok!! Ska ni vara i kapellet eller är det borgligt? Har du något bra förslag på festlokal där uppe?

Vi skall gifta oss på neptuni ängar så det blir en borglig vigsel..vackrare för oss än neptuni finns inte..
    vi ska inte ha någon fest efter utan en middag med barnen och den kommer vara på restaurangen i järnåldernsbyn skäftekärr det är som en herrgårslikande byggnad jättemysig!
    en fest för släkten kommer sen när vi kommer hem vi vill ha det så..

• TheJohanna

MG11 skrev 2010-07-28 20:09:59 följande:

Vi skall gifta oss på neptuni ängar så det blir en borglig vigsel..vackrare för oss än neptuni finns inte..vi ska inte ha någon fest efter utan en middag med barnen och den kommer vara på restaurangen i järnåldernsbyn skäftekärr det är som en herrgårslikande byggnad jättemysig!en fest för släkten kommer sen när vi kommer hem vi vill ha det så..
    Åh, där är verkligen jättevackert!! Vi ska gifta oss i Böda kyrka och funderade på att ha vår fest på Skäftekärr men de kunde inte ta så många gäster som vi ska bjuda.. sen var det lite över vår budget också, men där är verkligen jättefint!
  • MG11

TheJohanna skrev 2010-07-28 21:48:12 följande:
    MG11 skrev 2010-07-28 20:09:59 följande: Åh, där är verkligen jättevackert!! Vi ska gifta oss i Böda kyrka och funderade på att ha vår fest på Skäftekärr men de kunde inte ta så många gäster som vi ska bjuda.. sen var det lite över vår budget också, men där är verkligen jättefint!

åh va kul att vi verkar ha samma smak när det gäller ställen på öland..vad ska du göra håruppsättning då,om du skall ha någon?
    jag har kikat lite på salong kajta som ligger i löttorp men har inte pratat med henne utan jag har skickat ett mail.
    vi får se om hon svarar annars får jag väl ringa,vet ju inte om hon gör uppsättningar för det stod inget på hemsidan(hälsans hus) om det

Svar på tråden Öland 2011!!Önskar alla tips o ideér jag kan få om bröllop på Öland!