till er som handlat på victoria secret!
Tänkte bara höra vad ni fick betala i frakt?! Kollar på deras hemsida, men tycker det är lite svårt att förstå vad frakten kommer kosta...
Nån som vet?
Tänkte bara höra vad ni fick betala i frakt?! Kollar på deras hemsida, men tycker det är lite svårt att förstå vad frakten kommer kosta...
Nån som vet?
Jag har inte handlat där, så vet inte var det kostar. Men tänk på att de kanske tar ut tullavgift (tror det heter så) eftersom det skickas från ett ställe utanför EU.
Om man lägger saker i korgen så står det vad det kommer att kosta i frakt. Man har ju inte betalt förrän man gett sina kortuppgifter och innan dess ska det i alla fall stå. Sist betalade jag 400 spänn i tull (utöver frakt) men det var precis runt jul så det kanske har extra koll då. Handlade tre par trosor och ett par body lotion. Räknade ut att trosorna som kostat 10 dollar kom upp runt 150 kronor. Inte helt ultimat. =(
Jag har fått betala tull varje gång, brukar gå på lika mycket som jag betalat för varorna så särskilt billigt blir det ju inte men man köper ju därifrån för att deras bh'ar är de bästa- finns inget här som går att jämföra! Tex, handlat för 1000 kr- betalat ca 800-1000 kr i tullavgift!
Tullen är väl 25%?
Nu bor inte jag i Sverige utan i England, men likval ar det inte USA ;)
De ganger jag bestallt har jag endast betalat den frakt som anges vid bestallningen (dvs shipping cost).
Ser inte varfor du skulle betala extra avgift, mojligen toppa upp momsen da ifall den ar hogre an i USA, men detta borde ga att jamka tycker jag spontant. Nar du ar i USA och handlar kan du tex fa momsen avdragen redan i affaren iom att de 'raknar med' att du far betala den i tullen nar du kommer hem. Vad jag minns ar val momsen runt 25% i Sverige sa att betala en tullavgift pa motsvarande makes sense, men isafall bor du inte betala moms till Victorias secret eftersom du isafall betalar moms bade i USA och i Sverige sa att saga.
Jag har handlat flera ggr o eftersom UPS är det som VS anlitar så betalar du 100 kr som UPS lägger ut när dem tar emot varorna o så betalar du 25% av summan du handlat för.
Ju fler ni är som beställer tillsammans desto billigare blir tullavgiften att betala när ni delar den på ex 4 pers.
En annan sida jag kan rekomendera som oxå har fina underkläder är figleaves.co.uk o där slipper du tullavgiften.