• Miss Sofie

    Bröllopsresa i augusti

    Hej,


     


    Vi behöver lite hjälp. Vi ska gifta oss i augusti och ska åka på smekmånad efter det men det verkar svårare än vi trodde. 


    Vart kan man åka i augusti? Vi vill inte åka i Europa och helst inte Thailand då vi har varit där flera gånger. 


    Vi är tacksamma för alla tips vi kan få!

  • Svar på tråden Bröllopsresa i augusti
  • 20e augusti

    Vad vill ni göra då? Zambia har fin safari, Zanzibar i Tanzania är ju ett riktigt paradis med snorkling och underbara stränder. Jag gillar Afrika! : )

  • zeldae

    san torini är ju en vacker smekmånadsö, eller sporerna i grekland..

  • Miss Sofie

    Vi vill inte åka i Europa eftersom det är så dyrt.


     


    Safari skulle vara jättekul! Hur mycket kostar det typ? Vilka reste ni med?

  • Kattpoet

    Men ursäkta,  blir det inte lika dyrt med biljetter till   Sydamerika eller Afrika som en resa i Europa?


    Jag kan ta mig till Brodeaux för  4900 kr för två  och sedan hotel 4000kr på en vecka... och sen måste man ha mat  så runt 5000 kr.


     


    Och en resa till Zanzibar kostar  45 000 kr, så  om du ska utanför Europa, så ser jag inte hur det kan bli billgare.


    Och en nio dagar safari resa till Tanzania kostar runt  28 000 kr per person .


     

  • ClaraH

    Shanghai. Men det är klart att det blir dyrare flygresa än inom Europa. Men billigare hotell och mat.

  • Kattpoet

    Jomen i slutändan blir ju Europa billigare... iallfall i mitt huvud.


    45000kr är bara  flyget, sedan  måste du ha hotell och mat så lägg till  minst 5000kr och jag ser fortfarande inte HUR det kan vara billigare.


     


     

  • Rufsas
    Kattpoet skrev 2010-07-28 10:35:00 följande:
    Jomen i slutändan blir ju Europa billigare... iallfall i mitt huvud. 45000kr är bara  flyget, sedan  måste du ha hotell och mat så lägg till  minst 5000kr och jag ser fortfarande inte HUR det kan vara billigare.    
    Men det beror ju på. Du kan ju bo på ett superlyxigt hotell i Turkiet och du kan backpacka (eller bo lite sämre) i Thailand för samma pengar. Det är ju liksom oftast inte själva resan som kostar.

    Vore mycket lättare om du TS kunde skriva vilken budget ni har så slutar vi att spekulera och kan ge dig bättre tips.

  • Miss Sofie

    Vår budget är ca 35 000 kr.

    Det jag menade med att Europa är dyrt då menar jag att äta, handla och göra saker är ju mycket dyrare i typ Spanien än i Thailand. Vi har rest mycket i Thailand och där är ju boendet även mycket billigare. Man kan få ett lyxrum för samma peng som en sunkrum i Grekland. Det är ju lite skillnad på standarden.
    Vi vill ju bo rätt bra och ha råd att faktiskt göra saker och äta bra.

  • Kattpoet

    Ja då är ju en bra safari resa  att glömma och i Augusti är det inte högsäsong i vissa områden i Europa så då kan man få  bra rum för priset av ett sunkrum.


     


    Så om ni ska ha råd att göra saker med så  25000 för flyg och 10000 mat och boende.


    Då kan ni tar er till Magdagaskar.


     

  • Rufsas

    Okej, då är mitt tips Malaysia om ni inte har varit där. Jag fullkomligt älskar landet med sin trevliga befolkning och härliga mix av öst och väst.


    I övrigt lobbar jag för USA igen. Fast då kanske man inte kan vara borta så länge.

Svar på tråden Bröllopsresa i augusti