• SueAnne

    Karibien/Västindien

    Vi skall åka på bröllopsresa till Karibien/Västindien i början av februari nästa år, och det börjar bli lite bråttom med att boka och sådär.

    Någon som har varit där och kan ge tips om vart man skall åka?

    Vi hade inte tänkt något superduperlyxigt, men ändå fint.

  • Svar på tråden Karibien/Västindien
  • summer2011

    Kolla med deluxe resor. Vi gifter oss nästa sommar och hade tänkt oss Dominikanska republiken i 2 veckor. Det skulle gå på 35 000 kr för båda och då är det all-inclusive. Har du hittat något ännU?

  • mamablues

    För tre år sedan var jag på kryssning där med dåvarande pojkvän å vi åkte med Royal Caribien, super lyxigt men det finns ju lite mindre påkostade resor. Å sen behöver maninte välja rum med balkong ut mot havet som vi hade. Vi reste med hans företag som stod för hela resan på en vecka utan flyg å det gick på 24000:- tror jag. Men då ingick ALLT utom sprit . Såg även skyltar på många rum där det stod nygifta!!! Är så romantiskt å härligt så det kan jag varmt rekommendera. Värt varenda krona!!!

  • mjlove

    Om du bokar via Apple Vacations, som är ett amerikanskt bolag så kostar det ca. 12.000 kr (för 2 personer) för flyg (från Miami eller New York) + hotell + all inclusive i Dominikanska republiken. Då ska man ta sig till USA först självklart. Men det är iallafall ett alternativ som blir lite billigare än att resa med vissa svenska bolag. Jag har hört att Cancun ska vara väldigt fint, eller Aruba.

  • summer2011

    wow tack för tipset mjlove! jag ska kolla upp detta genast

  • summer2011

    förresten, Vad är det för bolag? Tror du att det är säkert att åka med dom? Har du åkt med dem?

  • mjlove

    Jag själv har inte rest med dom, (vi ska dock boka via dom när vi åker nästa år) men jag har en vän som har rest med dom, och hon var väldigt nöjd. Det är ett ganska känt och stort bolag i USA så jag tror att det ska vara säkert. Man kan dock aldrig vara 100% med flygbolagsbranschen men googla lite om dom ifall du känner dig osäker.

  • molntussen

    Puffar också för Kryssning. Helt fantastiskt, vi betalade 12000 kr per person för själva kryssningen och då ingår all mat. Flyget kostade ca 4500 tor per person med British airways Kph-Miami.

Svar på tråden Karibien/Västindien