• my missis

Ont av att ha fixat naglarna

jag var och fixade naglarna i dag, gel, och för första gången någonsin. Nu ömmar det liksom runt naglarna och när man trycker på fingertoppen. mer på vissa naglar, mindre på vissa. Är detta naturligt, måste nageln vänja sig? jag satte tipp på 3, resten är mina egna, och det gör ondare på de egna!....

• Svar på tråden Ont av att ha fixat naglarna
  • fibobs

Låter som om den som gjorde det hela inte sett till att gelén inte fastnat kring nageln och undertill......om du fattar vad jag menar?
    Min tjej brukar alltid dra med en liten trästicka vid kanterna.

• Vi2alltid

Det kan ömma lite! Men det borde gå över om ett par dagar

• my missis

Ok, tack,  då väntar jag till onsdag, är det inte bra då så går jag tillbaka till salongen.

• Hoppe

jag brukar också kunna få ont när jag fixat naglarna med gelé och för min del beror det på att det kan bränna en del när uv-lampan får gelén att stelna.

för mig brukar det gå över efter några dagar.

• F l i c k a n

Hon kanske har råkat fila på dina nagelband vilket kan kännas en hel del.. Annars har hon säkert råkat lägga gele utanför nageln..

• my missis

Nu känns det jättebra, Hade bara tänkt att ha detta till bröllopet, men jag är rädd för att det har framkallat ett behov. Hur ska jag kunna sluta med att ha så här snygga naglar? Det blir ju dyrt i längden, jag kommer att behöva gå dit iallafall var 3:dje vecka om inte fyllningen ska sitta uppe på halva nageln, och det är ju inte snyggt. Men än så länge är dom verkligen sk-tsnygga!

• Vikingprinsessan

Ont i naglarna bör man bara ha under själva härdningen i UV-lampan om man använder gel. Inte några dagar efter...då känns det som om din nagelteknolog är lite "hårdhänt" under behandlingen.
    Se hur du känner efter nästa behandling och skulle det vara så igen skulle jag prata med henne/honom och be om lite varligare behandling.

Jag tycker att var 3:dje vecka låter ofta, jag går till min tjej ca var 5-6e vecka...och det funkar utmärkt. Visst det blir ju en utväxt, men jag lägger på ett lager överlack så syns det inte!

Lycka till...

• Bridezilla11

Oj j*vlar, 5-6 veckor var verkligen lång tid tycker jag. Så fort som mina naglar växer går jag varannan vecka, för annars får jag en kant som gör att jag fastnar i håret med naglarna osv..

• Fyrtiotvå

hmmmmm...
    Det ska inte göra ont efter behandlingen!! Det kan kännas när gelen härdar i lampan men inte annars...

Apropå hur ofta man ska gå...
    Själv kan ja vänta ca 8 veckor... visst blir det utväxt men det är bara att dra ett lager genomskinligt nagellack.. Och oftast går jag oftare men ca var femte vecka är lagom för mig... Har långa nagelbäddar så det funkar att gelen väöxer ut med naglarna då den på 8 veckor kanske hamnar ner på bara halva nageln (vilket är okej)

Fastnar men så har det släppt o då har det varit gele för nära nagelbanden....
    Är det jättekant har nageltekonologen byggt för tjockt vid nagelbandet...
    På mina är det fin kant som följer nagelformen så det blri ingen höjning vid utväxten...

• sept2010

Gällande utväxt, så kan jag tänka mig att naglarna växer i olika takt för olika människor. För kan det även variera mellan de olika naglarna om jag väntar för länge. Tänk på att håret också växer olika snabbt på olika människor. Men i vecka 4 brukar jag gå, runt vecka 6-7 så har dem oftast växt ut så pass mkt att det ser groteskt ut, i alla fall om man har vita tippar!

Första gången man gör det så gör det lite ont, men som sagt, det går över efter några dagar, och fortsätter man så brukar det inte göra ont :D

Svar på tråden Ont av att ha fixat naglarna