• zunzilk

kort hår

vad göra med håret när det är kortklippt?
    Jag vill itne ha löshår, men nog borde det väl gå att få till ngt fint med kort hår oxå?
    Tänkte göra håret själv, bara boka en tid till frissan 1 vecka innan och sätta färg och klippa.
    Hur har ni tänkt göra? Hårnålar med fina pärlor eller ngt?

• Svar på tråden kort hår
  • delfin78

Hej!
    sätta pärlor på sidorna är fint eller båda eller som ett diadem.
    annars är det jätte fint med en blomma om du gillar det
    hur kort har du?

• Carrosell

Det finns många saker att komplitera kort hår med, diadem, blommor, pärlor, tiara, krona, slöja.

"Endast fantasin sättter gränser"

• zunzilk

Jag har supersnaggat på ena sidan, 4 mm. på andra sidan är det längre , typ snedlugg som sträcker sig över örat.

• delfin78

vore det inte fint med pärlor som en tråd ner på snedluggen,,,,,

känns pärlor bättre än blomma...

• zunzilk

delfin78 skrev 2010-07-19 11:47:04 följande:
    vore det inte fint med pärlor som en tråd ner på snedluggen,,,,,känns pärlor bättre än blomma...

Ja jag har tänkt mig ngt sånt med pärlor, kanske göra ett hjärta på "långhåret" med hjälp av pärlorna? Blir det too much?

• förlovadflicka

Klippte mig kort förra veckan (typ "tantkort") Och trivs jättebra i det. Ska gifta mig nästa år. Visst känns det typ lite dumt nästan att inte ha ett långt böljande hår att göra en fantastisk uppsättning med? :P

• Mrir

Jag har också kort på ena sidan, fast kanske 2 cm och till axeln på andra sidan. Funderar också på det här med frisyr och sånt men jag tror att det bara får växa lite nu, hinner väl bli nån dm innan det är dags och gå till frisören strax innan och fixa till det. Jag ska iof ha en gigantisk slöja som jag nog bara fäster ganska högt upp bland lockarna.

Vet dock inte hur jag ska fästa den för att slöjan inte ska ta över helt, det är en sån där lång som man kan vika vid fästningen (förstår ni hur jag menar) men jag anatar att ddet är att prova sig fram.

• förlovadflicka

Haha, den första är typ precis mitt hår :D

• Louizah

Den är jättefin tycker jag! Har själv kort hår men det är spikrakt : (.

Du kanske kan ha något fint tunt diadem till? Med lite strass eller pärlor?

Svar på tråden kort hår