avboka möhippa`?
Nu är det såhär att jag ska gifta mig i oktober, och eftersom det är 'tradition' att tärnan ska hålla i möhippan så räknade jag inte med att få någon, eftersom det är min lillasyster som är tärna och min familj är inte så intresserad. Och det var helt okej med mig. Men sedan ringde en gammal barndomskompis som är bjuden på bröllopet och överrumplade mig och frågade om hon fick hålla i min möhippa, eftersom jag inte var beredd alls så svarade jag bara 'ja det är klart', och hon var jättenöjd. Sedan kom det fram att dom isånafall skulle hippa mig nu i juli eftersom barndomsvännen ska flytta utomlands till hösten. Och även detta sa jag okej till då i det snabba samtalet. Så min barndomsvän och en annan bekant till mig som inte är bjuden på bröllopet ska nu alltså göra min hippa.
Det jag känner nu såhär i efterhand är ju för det första att jag inte alls vill bli hippad nu, jag ska ju inte gifta mig försen i slutet på oktober?
och för det andra så är jag rädd att det inte kommer bli 'min' hippa, utan att dessa två mer ser det som en kul grej att anordna en fest. Ingen av dom två känner egentligen mig på det sättet längre, och dessutom frågade min barndomsvän om det var okej att dom drack under hippan, eftersom jag inte dricker. Detta känns också som ett tecken på att det mer blir deras fest än min, för det känns inte heller superkul om dom ska parta och dricka medans jag ska vara helt nykter själv hela kvällen. Kanske ska sägas att ingen av dom har någon direkt ekonomi vilket gör att jag inte tror att det kommer bli något mer än att gå på en kareoke bar på stan typ.
Åh jag vet inte alls hur jag ska göra känner inte alls för det längre och det känns verkligen som om dessa två ser det som en kul grej att anordna en fest efter vad dom tycker är kul, mer än att dom gör något jag skulle uppskatta.
Jag har god lust att säga att jag inte alls har någon lust att hippas nu, utan vill dom hippa mig får dom göra det i oktober. men kan jag göra så? eller är det bara snällt sitta och vänta på att dom ska komma och hämta mig och göra det bästa av det?