• MaybeBride09

Alkoholfria alternativ

Vi kommer av olika anledningar ha alkoholfritt på vårt bröllop. Vad ska man servera för dryck istället? Finns det några alkoholfria viner som är goda?

Det kommer vara ett höstbröllop (ja jag vet att jag är ute i gooood tid :P) och vi kommer att servera kallskuret med potatissallad.

Funderar på karaffer med smaksatt vatten. Men måste ju ha något mer eller?

Och vad ska jag ha istället för champagne? Pomac eller alkoholfri bål?

hösten 2011 säger jag JA
  • Svar på tråden Alkoholfria alternativ
  • lunagarden

På Systembolaget finns ett mousserande alkoholfritt vin som är gott som heter Billabong. Annars tycker jag cider är ett gott alkoholfritt alternativ :)

• Påfågeln

Gå till systemet! De har ett jättebra utbud på alkoholfria drycker och viner! Och då kan ni säkert hinna testa lite innan också!

• Brud73

Som alkoholfritt alternativ till välkomstskål ska vi ha jordgubb/lime-cider,,,den är ju hur god som helst och assar bra i färgen med vårt bubbel.

• kokajo

På Systembolaget kan man köpa alkoholfritt "jordgubbsvin", fantastiskt gott som fördrink e.d. och väldigt vacker röd färg. Den är kanske lite för söt för vissa, men man skulle säkert kunna blanda den med något neutralt eller kanske syrligt och få till något gott. Kostar 29:-, köp en och prova!

• Bride in leather

Jag gillar Chapel Hills vita alkolholfria vin.

• JollyO

Alkoholfritt vin tycker jag mest känns skumt. Vi ska ha Kullagårdens äppelmust som alkoholfritt alternativ. Finns på större mataffärer och kostar ungefär 21 kr för 0,75 l.

Jag har sett på Coop att Kiviks har ett torrt cider (med 0,3 % alkoholhalt), det kan väl vara värt att testa? Problemet med alkoholfritt är ju oftast att dryckerna blir för söta när det rör sig om läsk eller cider. Vi valde inte det eftersom vi har en nykter alkoholist med och för han ska det vara helt alkoholfritt.

• AndréaK

Vi hade alkoholfritt vin Free (rött och vitt), alkoholfri öl och bål, loka, läsk och juice.

Svar på tråden Alkoholfria alternativ