• effy999

Förlovningsringarna beställda!

Vi var och beställde och lämnade handpenning på förlovningsringarna idag. Det känns helt overkligt att jag ska få en ring på fingret. Sambon gick ner på knä och friade den 19 juni och vi har varit och kollat på ringar efter det.

Kyrkan är bokad i november så nu går det undan!

• Svar på tråden Förlovningsringarna beställda!
  • mattiasFästmö

Vad roligt! Grattis! Då är det full rulle nu då alltså vill ni ha ett litet eller ett stort bröllop?

• Rosen2011

Grattis  
    Det är en underbar känsla när man får på förlovningsringen på fingret,
    jag satt och kollade på min nonstop i flera dar

• Fenixaa

Ja, det är helt underbart att få sin ring. Håller med att det var svårt att ta ögonen från den och så fort man gör nånting så glimmar det liksom till nåt på fingret som inte varit där förut och då måste man titta lite och le för sej själv att man blivit förlovad. =)

Det fanns inte en chans på jorden att jag skulle ta av mej ringen överhuvudtaget i början. På grund av att jag var så ovan att ha ring på mej så fick jag ruskigt ont i fingret i ett par dagar. Men som sagt, det fanns inte en tanke på att ta av den ändå, "vill man vara fin får man lida pin" och värken gick över efter ett par dagar.

• effy999

Ja vad jag längtar. Det skulle ta 3-4 arbetsdagar innan vi får ringarna. Har tvekat lite om vi skulle beställa dem nu då det är så varmt och fingrarna är svullna. Kanske inte direkt optimalt att bestämma ringstorlek. Men vad sjutton... vi får väl ändra storleken senare i så fall. Jag har varit "hemligt" förlovad i snart en månad... jag vill bli "officiell"

Det blir ett pyttelitet bröllop. Mest för att jag inte orkar planera något stort, vi har fött barn och flyttat hittills i år och orken är slut. Och min sambo vill absolut inte ha något stort då han inte gillar att stå i blickfånget. Mig gör det inget, min dröm om det stora kalaset känns inte viktigt längre. Nu känns det viktigare att "bli gift". Vi ska gifta oss i kyrkan med de nödvändiga vittnena och en barnvakt åt vår lille son. Sedan går vi ut och äter och sover på hotell!

• lunagarden

Åh, vad roligt, min sambo gick också ner på knä och friade den 19 juni :) Fast han hade köpt ring till mig, nu letar vi till honom! När ska ni gifta er?

Vi har en 8 månaders bebis och väntar tillökning i december, så vi väntar till nästa sommar.

• effy999

Oh! Nu är de här! Och de är så fina! Man törs nästan inte ta på dem för att förstöra "blänket".

En liten flaska skumpa inhandlad också så ikväll blir det ringväxling!

• ClaraH

Min blivande friade i lördags, så vi var ute första gången idag och letade ringar. Men det var svårt att bestämma sig. Jag vill ha en enstensring, men jag var tvungen att tänka lite till, vi får gå igen lite senare. Aliiansringen var däremot rätt så självklar, vi köper dem nog på en och samma gång. De sa att det var lång beställningstid så här års.

• Lissie84

Grattis, va roligt att ringarna har kommit!!!

• effy999

Nu sitter den på plats!

Och jag har redan bestämt vilken vigselring jag ska ha. Men den beställer vi framåt höstkanten. Risken är stor att denna ring kommer att bli för stor då det är varmt och jag var svullen då jag provade ut storlek. Och det är betydligt enklare (och billigare) att ändra storlek på en slät ring. S det fixar vi i så fall till till hösten.

Jag ska ha en alliansring som vigelring.

• Moemoe

Grattis grattis! fick också ring på fingret nyligen, helt plötsligt började man göra allt med vänster hand för att den ska synas helatiden :)

Svar på tråden Förlovningsringarna beställda!