• JohanSofie

Provsmakning av menyn?

Hej,

Ni som haft bröllop eller ska ha: har ni fått provsmaka era menyer innan bröllopet? Har det ingått eller har ni fått betala fullt pris?

Jag tycker det känns som att köpa grisen i säcken när man betalar tusen kronor kuvertet och inte vet hur det kommer att smaka... 

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Provsmakning av menyn?
  • Junebug

Vi fick inte provsmaka maten, men fick smaka vinerna. Håller med om att det är lite osäkert, men man får ju ofta en känsla för hur duktiga/proffsiga de är ändå. 

• pyrro

Jag hade också velat provsmaka men som sagt man får ju en känsla ändå. Hade vi bjudit 100 gäster så hade jag krävt att få provsmaka men det känns lite fåningt när vi bara blir drygt 25

• KatjaB

Vi hade inte möjlighet till det. Eftersom hon kör bara catering och inte har en restaurang så ställer hon sig ju inte och gör alla rätter för att vi ska kunna prova oss fram, så vi gick bara på rekommendationer.
    Men det var faktiskt över förväntan! De sa att de lägger upp fint men det blir ju inte några jätteflådiga uppläggningar och vi tänkte att jaja, hoppas de iallafall anstränger sig. Sen väl på bröllopet så var det sååå fint upplagt och helt sjukt gott. Alla tyckte maten var helt fantastisk och de var superproffsiga.

Skulle tro att man inte alltid kan provsmaka, men kolla upp dem så mycket ni kan så ni inte blir besvikna.

• Nicossambo

Vi fick provsmaka vår tre rätters meny 2 månader innan bröllopet. Kocken kom ut och frågade om allt smakade bra känndes ovant men kul.

Ja det ingick i priset vi betalde inget.

• Sara och Micke 2010

Vi valde ut tre förätter, tre huvudrätter och tre efterrätter från deras meny som vi prövade. Till detta provade vi nio olika viner! :) (var lite småberusad efteråt) ha ha. Vi behövde inte betala något extra för detta! :D Personligen tycker jag att det säger ganska mycket om ett ställe om de skulle ta extra betalt för att provsmaka menyn. På Vår Gård som vi skall ha festen är de bara SÅ trevliga och professionella! 

S

• JohanSofie

Hej,

Tack snälla ni för svar!

Jag tror att de jag refererar till (Toftaholm) är väldigt duktiga på mat så det blir säkert bra. Tycker dock att det är en trevlig grej, och en service de själva borde vilja stå för, att man får komma och testa menyn innan. Självklart så kan man ju betala för det också, men kanske lite rabatterat i alla fall. När det gäller catering och bufféer förstår jag förstås att det är svårt. Kvinnan där hävdade att det var väldigt ovanligt med provsmakningar men jag har hört motsatsen och har flera väninnor som fått provsmaka varpå jag ville höra efter även här. :)

Ni som har svarat här och fick provsmaka - har ni lust att tala om var ni hade era middagar? Kan bara vara kul att jämföra vilken "typ" av ställe det är?

Tack igen!

• KatjaB

nej, men hör med dem.. säg att ett urplock för en billig peng vore jättebra för er. Att mat är ett intresse för er och ni vill att det ska bli riktigt bra

Svar på tråden Provsmakning av menyn?