Tips om superbra festlokal/catering i Uddevalla
Hej!
Vi gifte oss för knappt en månad sen och jag tänkte tipsa alla som letar efter en bra festlokal i Uddevallatrakten om Sunds Herrgård.
Det är inte så många som känner till Sunds Herrgård som är en riktig pärla. Jag blev omedelbart förälskad när jag besökte lokalen första gången och det var helt klart det perfekta stället för oss att ha middagen efter vigseln och såhär i efterhand är vi suuuupernöjda!! Det var den perfekta inramningen med den vackra alléen gästerna körade in genom och det romantiska huset. Alla gästerna har kommenterat hur vackert och romantiskt det var. Vi var 78 personer och det gick på håret, jag rekommenderar inte att man är så många där.
Peter och Marit som driver herrgården är så hjälpsamma att de nästan blev lika engagerade i bröllopet som mina lillasystrar/tärnor. Peter är kock och lagar otroligt god mat och Eva (Marits mamma) gör fantastiska efterrätter. Eva gjorde både efterrätten och vår bröllopstårta, väldans smarrig. Jag har sparat en tårtvåning i frysen, men det blir nog inte länge den står där.
Om någon är nyfiken på Sunds Herrgård så har de en nystartad hemsida: http://www.sundsherrgard.com/
Och är man lite osäker på maten har de tydligen startat med sommarcafé. Det hade de inte när vi besökte dem första gången hösten 2009, men jag kommer helt klart att åka dit nästa gång jag är i närheten. Om inte annat så för att uppleva atmosfären igen.
Vi hade en lycklig dag på Sunds och jag hoppas att mitt tips kan vara till hjälp för någon!