• LisasFanclub

Ingen vigselförrättare - bröllop om 25 dagar!

Jag sliter mitt hår här.

Vi ska gifta oss borgerligt i Halmstad - och jag har fortfarande inte fått någon vigselförrättare. Jag har ringt och frågat flera gånger (första gången i oktober, senast i slutet av juni).

Är det såhär att gifta sig borgerligt?
    Hur fungerar det egentligen?

• Svar på tråden Ingen vigselförrättare - bröllop om 25 dagar!
  • mattiasFästmö

Vi har dock bröllopsplanerare, men för hennes del har det inte varit några problem alls. Vo har dessutom fått ha lite kriterier om vem vi vill ha och liknande. Finns det inget register eller liknande över vilka som är vigselförettare där du bor? Eller hör med andra som gift sig vem dom hade? Nu är det ju semstertider dock så jag kan tänka mig att det gör det svårare att få tag i folk. Lycka till!

• mattiasFästmö

om du googlar på vigselförättare så kommer det upp flera alternativ beroende på vart du bor, om du inte redan provat detta

• fialotta82

Tråkigt att det verkar vara så svårt för er.

För vår del har det gått bra. Förutom att vi först förökte maila en av vigselförrättarna på listan och det visade sig att den mailadressen inte längre fungerade så har vi inte haft något problem alls. Finns ca 10-15 vigselförrättare i vår kommun och den första vi ringde tackade ja.

• Ilys2

Jag gick in på kommunens sida och sökte på Borglig vigsel och där stod de telenummer som jag kunde ringa. Första kommunen där hade alla semester så jag vände mig till grannkommunen och där var det absolut inga problem.

• mattiasFästmö

Vad härligt :D

• Fru Osbeck

Vi ska gifta oss borgligt, och då de i vår kommun har semester vände vi oss till grannkommunen. Där fick jag tag på en vigselförättare.

Svar på tråden Ingen vigselförrättare - bröllop om 25 dagar!