• Katari­na Michae­l
    Äldre 8 Jul 11:38
    2183 visningar
    12 svar
    12
    2183

    PRV - Ta nytt namn

    Hejsan,


    Jag fick besked från PRV de godkänt mitt önskade namn, och att de skulle läggas ut 1 månad för kundgörelse den 7 juni.


    Nu har de gått en månad och nu undrar jag hur långt tid tar de innan jag får namnet (jag antar ingen har invänt på namnet)? Något som har erfarenhet?


    Vill ju ha de nya namnet nu nu!!!

  • Svar på tråden PRV - Ta nytt namn
  • Happyp­uppy
    Äldre 8 Jul 12:39
    #1

    Kolla med skatteverket.. Det gjorde jag. Beställde ett personbevis för att se att det hade blivit ändrat..

  • Katari­na Michae­l
    Äldre 8 Jul 13:31
    #2
    Happypuppy skrev 2010-07-08 12:39:26 följande:
    Kolla med skatteverket.. Det gjorde jag. Beställde ett personbevis för att se att det hade blivit ändrat..
    Hur lång tid efter? vait inne idag, en dag efter men de har inte  blivit ändrat...
  • Katari­na Michae­l
    Äldre 8 Jul 14:06
    #4
    Brallis2010 skrev 2010-07-08 13:40:55 följande:
    Kolla på denna sidan och sök på dig självwww.ratsit.se/
    Kollat men inget nytt namn dykt upp ännu, frågan tar de någon dag innan de ändras eller kan de ta uppp till en vecka?
  • Katari­na Michae­l
    Äldre 8 Jul 15:57
    #6
    Brallis2010 skrev 2010-07-08 14:44:12 följande:
    Det beror väl på hur snabbt det registreras.Du ska ju få ett papper hem att nya namnet är godkänt
    Ja fast de tar ju upp till 14 dagar, frågan är namnet registeras hos skatteverket...
  • Per och Rebeck­a
    Äldre 8 Jul 20:11
    #7

    Hejsan!
    Vi har fått vårat namn och det kom några dagar efter att den där månaden gått. Så det kommer ett brev på posten med ett fint bevis på namnbytet när det är klart!
    Lycka till!

  • Katari­na Michae­l
    Äldre 8 Jul 22:00
    #8
    Per och Rebecka skrev 2010-07-08 20:11:26 följande:
    Hejsan!Vi har fått vårat namn och det kom några dagar efter att den där månaden gått. Så det kommer ett brev på posten med ett fint bevis på namnbytet när det är klart! Lycka till!
    Tack då avvaktar jag några dagar till
  • Katari­na Michae­l
    Äldre 12 Jul 11:25
    #9

    Tydligen tas beslutet idag och de blir registerat hos andra myndigheter imorgon och pappret hemskickat om några dagar.


     


    Någon som har tips på vad man mer måste ändra namnet på, förrutom


    -Banken


    -Försäkringar


    -Pass


    -Körkort


    -Andra kreditkort

  • marrie­me
    Äldre 12 Jul 13:46
    #11

    Internet banken ändras det automatiskt på, men man får gå in och be om nytt kort, och papper till körkortet kommer med hem automatiskt.Försäkringskassan ändras det med på har jag för mig.


     


    Lycka till!


     

  • Katari­na Michae­l
    Äldre 12 Jul 13:51
    #12

    Tack!


     


    Då har jag en heldel samtal att ringa imorgon! Så spännande!

Svar på tråden PRV - Ta nytt namn