• Sandra­MT
    Äldre 8 Jul 01:42
    3845 visningar
    26 svar
    26
    3845

    Vad ska vi heta?

    Vad ska vi heta Axel och Sandra Mattsson Holmes eller Torok Holmes?


    Det är jag som heter Mattsson, Torok i efternamn medan Axel heter Ramsin Holmes. Vi har valt bort Ramsin men nu vet vi inte vilket av mina namn vi ska ta. Hjälp?


    Bröllop 101204
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska vi heta?
  • pyrro
    Äldre 8 Jul 07:10
    #1

    Bara holmes, tycker inte alls det är fint med dubbelnamn......dessutom är det inte så att bara den ena får ha ett dubbelnamn, dvs behålla sitt gamla efternamn till det gemensamma nya?

  • Serafi­ne
    Äldre 8 Jul 08:38
    #2

    Stämmer, det är bara den ena som får ta dubbelnamn. Jag tycker som pyrro att Holms som ensamt efternamn är jättefint!

  • Martin­aa
    Äldre 8 Jul 10:46
    #3

    Håller med ovanstående. Bara Holmes! Om ni inte vill ha Torok.

  • Sandra­MT
    Äldre 8 Jul 15:03
    #4

    Men vi vill båda två gärna ha dubbelnamn då vi på något sätt vill föra ett av hans och ett av mina namn vidare...

  • bobods
    Äldre 8 Jul 15:44
    #5
    SandraMT skrev 2010-07-08 15:03:18 följande:
    Men vi vill båda två gärna ha dubbelnamn då vi på något sätt vill föra ett av hans och ett av mina namn vidare...
    Det får ni nog kolla upp med skatteverket, jag tror som ovanstående att det bara är den ena av er som får ta mellannamn. 
  • Äldre 8 Jul 15:48
    #6

    Samma här.


    bobods skrev 2010-07-08 15:44:29 följande:
    Det får ni nog kolla upp med skatteverket, jag tror som ovanstående att det bara är den ena av er som får ta mellannamn. 
  • Sandra­MT
    Äldre 8 Jul 15:52
    #7

    Får kolla upp det då... Annars blir det Holmes för det vill vi verkligen inte ta bort då Axel är född i Australien och det kan bli komplikationer när vi flyttar dit senare...

  • pyrro
    Äldre 8 Jul 21:12
    #8

    Du kan heta Torok Holmes och han Holmes och jag antar att era barn då kan heta Torok Holmes.....

  • Astro
    Äldre 8 Jul 21:41
    #9

    Det finns någon bakväg för att fixa dubbelnamn för båda, men det kräver en del pyssel. Kommer inte ihåg hur man skulle göra, men sök i gamla trådar på ämnet, för det står i någon av dem.


    pyrro skrev 2010-07-08 21:12:14 följande:
    Du kan heta Torok Holmes och han Holmes och jag antar att era barn då kan heta Torok Holmes.....

    Barnen får bara dubbelnamn om båda föräldrarna behållt sina efternamn enbart. Min Svärmor har behållit sitt namn som mellannamn, men barnen fick inte det då, utan de kan byta till bara det, men inte ha båda.

  • Jessik­a81
    Äldre 9 Jul 11:36
    #10

    Bara Holmes!

Svar på tråden Vad ska vi heta?