Kompis som varken sagt ja eller nej
Har ett litet problem som jag inte riktigt vet hur jag ska handskas med. Jag och min blivande man ska gifta oss i slutet på juli, vi skickade ut våra inbjudningarn i mitten på april och hade osa 15 junim ungefär en och en halv månad innan bröllopet äger rum. Alla svarade i tid, förutom en gammal kompis till mig, henne fick jag själv kontakta och fråga. Hon svarade då att problemet för henne är att bröllopet är mitt i semestertider och att hon inte vet om hon kommer kunna komma, hon vill gärna komma OM hon befinner sig i Stockholm men vet inte säkert. Jaha känner jag. alla andra gäster har ju svarat ja eller nej, varför ska det vara så komplicerat för henne att göra det? Svarade då att man inte kan svara kanske, vi ska ju boka mat, tårta, bordsplacering osv och måste veta hur många som kommer. Sen tycker jag det rör sig om en principsak också, känns inte så kul att hon vill komma ifall inget roligare inträffar, för det är den känslan jag får. Hon är iallafall inte medräknad nu, men idag fick jag höra att hon fortfarande velar om hon ska komma eller inte. Vet inte hur jag kommer reagera om hon faktiskt dyker upp, snacka om stressmoment