Jag tycker faktiskt inte (tydligen tvärt emot alla andra) att det är särskilt konstigt att bli "bjuden" på en möhippa, särskilt inte om man inte tillhör det närmsta gänget, som man ju får anta är de som tar initiativet till hippan. TS beskriver ju att hon känt bruden för 10 år sedan och relativt nyligen fått kontakt.
Visst är det så att alla ska ha åsikter om hippan och se till att den blir bra, men ja... "ju fler kockar..." är min åsikt. Det brukar bli bäst om 3-4 personer spånar ihop något och de övriga hjälper till med åsikter och själva arrangemanget, och tillhör den "yttre" cirkeln av vänner så kanske det känns okej att inte varit allt för inblandad i planeringen.
Så känner iaf jag... nuförtiden har man ju ett jobbgäng, ett "äldsta vännerna"-gäng, ett skolkompisgäng etc. Svårt att få ihop något konstruktivt från många personer som inte känner varandra, tycker iaf jag.
Om du blivit kontaktad för en möhippa så är det ju någon som tror att bruden uppskattar att du är där. Som påpekats tidigare, det kanske är ett litet bröllop med familjen bara och vännerna vill ändå ge bruden en hippa. Känn dig ärad :)