• Charlie och Maria

kalla fötter!!

någon som vet vad kalla fötter innebär. nu är det inte änns en vecka kvar innan bröllopet. jag har panik o vet inte om jag vill längre. är det kalla fötter eller är det en varning om att jag inte ska? snälla någon som vet

• Svar på tråden kalla fötter!!
  • Gorgeousnes

Vad är det du inte vill längre? Dela livet med din partner? Har du slutat älska? Eller vill du inte gifta dig framför en massa människor.

Du måste nog bena ut dina känslor lite mer.

• MissPersika

Varning om att du inte ska kan inte vi säga det är något som du känner själv. Hur du skriver så låter det som att du är oviss om detta.... Kan ju även vara kalla fötter men vad du skriver så låter det som att du tvekar.... Har jag rätt?

Säger som ovanstående du måste berätta mer om dina känslor så man inte missförstår

• Charlie och Maria

Jo älskar honom gör jag, men efter otaliga gånger har det strulat sig med hans familj. sista beviset på att dom inte gillar mig visade sig nu i fredags. han tog som vanligt aldrig parti för mig. vi har pratat om detta problem flera gånger och han har låvat att ta mitt parti i fortsättningen.
    Så problemet till varför jag inte vill... ja det är nog hans svaga skydd och elaka familj.

• Gorgeousnes

Det är tråkigt att så är fallet. Men nu ska du ju inte leva med hans familj. Men man vill att ens älskade ska stå upp för en.

• MissPersika

Du älskar honom, du ska leva med honom och inte hans familj. jag tycker att ni ska sätta er ned och tycker även att du ska berätta som du känner så han får upp ögonen.

Det är mannen vi gifter oss med inte familjen utan dom kommer bara med på köpet.

Det är så med partier i familjer och det är inte många som vågar men sätt dig och berätta som du känner så borde det bli bra!

Lycka till!

• Dolly84

"Sin partner väljer man, men sina svärföräldrar får man köpet". Man vet ju aldrig vad killen har för familj och man kan ju inte välja kille efter familj! Prata med din BM och tänk på att det är honom du älskar och vill gifta dig med

• Charlie och Maria

Tack! Jag har pratat med honom hela helgen om hur jag känner. jag vet inte riktigt om han förstår. han vill inte prata om det och han säger att han inte kan göra något åt sin familj. det har han ju rätt i men tycker ändå han skulle kunna säga ifrån. vi har barn tillsammans och jag har ville så gärna att det skulle fungera mellan oss för våran sons skull. men de vill inte han någon kontakt med honom utan kommer bara för att träffa min sambo

• Charlie och Maria

några fler som har någon ide?

• MissPersika

Vill de inte ha kontakt med er son?? deras barnbarn?

• Sonja68

Usch vad svårt läge. Men som flera sagt redan; du gifter dig med honom inte hans familj. Men såklart att du vill att relationen ska fungera om inte annat för er sons skull. Men försök hålla huvudet högt och kallt. Blir det stort bröllop, är hela tjocka släkten bjudna?

I ditt fall hade jag nog dragit iväg på tu man hand och gift mig, men om ni redan har slagit på stortrumman och sammankallat till storbröllop är nog det lite svårt....

Lycka till ialla fall

• Dolly84

Varför har det blivit såhär? Att de är så emot dig alltså? Är det utan anledning eller har ni haft någon konflikt som startade det hela?

• Bride in leather
    MissPersika skrev 2010-07-04 22:17:52 följande:
    Vill de inte ha kontakt med er son?? deras barnbarn?
    Här instämmer jag.

Din sambo måste ställa upp för er,ni är hans familj,de han först ska prioritera.

• Emmilie87

Låter som ni måste reda ut problemet/konflikten innan ni tar nästa steg, det vill säga bröllopet. Det är du och din partner som ska leva ett liv, och inte du, han och hans föräldrar! Det är NI som ska bli en familj nu. Att hans familj är elaka, som du skriver, är kanske inget ni kan påverka, utan problemet ligger i att din partner måste förstå att du kommer i första hand och att han måste försvara, eller stå på din sida.

Han bör klippa navelsträngen och visa sig vuxen!

• Charlie och Maria

ja det hela började nog med att de inte villle att han skulle flytta. han bodde liksom hemma när vi träffades. jag har bara varit tyst till dom och låsats inte bry mig. sedan har det bara rullat på.
    Jo nog är det hela tjocka släkten bjuden, iallafall hans och de är inte få i antalet.
    De kommer säger hej hej till våran son, sedan babblar de bara på med min sambo. ställer aldrig upp med barnvakt.

• Emmilie87

Känner igen delar av det där...jag säger bara: Ställ krav! Om han älskar dig kommer han att förstå och förbättra sig, men det kanske tar en tid.

• Gorgeousnes

Hur gammal är eran son? Kommer dom på hans födelsedagar? Vill inte din sambo att dom ska umgås med sitt barnbarn? Man kan inte kräva att folk ska sitta barnvakt även om jag personligen skulle tycka det var en ära.

Hur länga har ni varit tillsammans. Hur gamla är ni? Har din sambo syskon hur funkar det där?

Jag skulle tagit min son och åkt hemifrån eller sagt att min sambo kan hem och träffa sina föräldrar för att du känner dig obekväm när dom kommer.

• Trohet

Det är bra att du har talat om för honom hur du känner och tänker.
    Det är  mindre bra att ha inte förstår och inte vill prata mer om det.
    Där måste du stå på dig och "tvinga" honom att lyssna. Det är skitviktigt att man kan prata med varandra om allt, även det som känns jobbigt och obekvämt. Ju mer ni pratar, ju lättare känns det. Sen ska du inte "attackera" honom när ni pratar om hans familj, det kan få honom att sätta sig på tvären. Utgå enbart från hur du känner och hur du vill att han ska stötta dig. Säg att du förstår att du inte kan kräva att de ska tycka om dig, men du behöver inte acceptera påhopp och annat elakt från dem.

Jag har inte världens bästa relation till min blivandes familj, men jag bryr mig inte längre. Tog åt mig som attan i början, men har nu skaffat teflonhud och ignorerar dem istället. Jag pratade mycket med min sambo om detta och blev riktigt förbannad när han inte stöttade mig och det sa jag till honom. Till slut trillade poletten ner och han stöttar mig nu fullt ut. Problemet hos honom låg i att han dels inte märkte ngt och dels är konflikträdd.

Jag önskar dig lycka till och hoppas att det löser sig.

Om du älskar din blivande man och ni har det bra ihop så ska du inte behöva ställa in bröllopet pga hans familj. DET är de väl ändå inte värda ;0)

Svar på tråden kalla fötter!!