• MadeleineOchFredrik

Inte hört av prästen än......

Hej! Vi ska gifta oss den 24 juli. Men vi har fortfarande inte hört av prästen som skall viga oss. Vi har ringt och kollat så de inte blivitt fel i "bokningen", men den stämmer... Hur långt innan träffade ni andra prästen?

• Svar på tråden Inte hört av prästen än......
  • Jessica och Daniel

Vi gifter oss den 7 augusti och vår prelle ringde förra veckan.. Vi ska ses den 12,e juli

• Kjell Präst

Det varierar rätt mycket hur tidigt prästen hör av sig. Jag hör av mig till mina brudpar ungefär en månad före vigseln, men det finns präster som väntar till ett par veckor före vigseldatumet, och andra som hör av sig så fort de får vigselblanketterna, dvs ofta flera månader i förväg. Ni kan själva kontakta prästen om ni känner er oroliga.

• Annapanna larsson

Jag ringde vår präst igår, vi ska gifta oss den 7 augusti och ska inte träffas förrän den 2 augusti pga semestrar. Bara vi hade koll på hur vi ville ha det ska allt vara lugnt Men ring du så blir du lugnare

• Dolly84

Hej vi gifter oss också den 24/7 och har inte heller pratat med prästen! Men oroa dig inte, det är tydligen normalt att man gör det tätt in på. Hoppas ni får en underbar dag! :)

• Mia 77

Vi träffade vår präst i onsdags och vi gifter oss 17 juli. Men det var jag som ringde henne och bestämde träff.

Svar på tråden Inte hört av prästen än......