• NiclasoFrida

Världens lyckligaste!

Åh, jag kan inte fatta det! Min älskling friade i lördags...

Jag måste bara skriva av mig och berätta, fattar knappt att det är sant!

För över 4 månader sen hade min sambo kontaktat min chef och tagit ledigt åt mig, utan att jag visste nått. Jag fick ett korsord (som han hade gjort själv) där svaret på en fråga var att han tagit ledigt åt mig och att vi skulle ut och resa över midsommarhelgen, då det var 2 år sedan vi träffades för allra första gången. Resan gick till Edinburgh och vi hade planerat massor med saker vi skulle se och göra. Bland annat skulle vi gå upp på en gammal vulkan, Arthurs Seat. Vi hade köpt med oss champagne, jordgubbar och tyfflar. Detta tyckte inte jag var så konstigt för vi firade ju faktiskt att det var 2 år sedan vi träffades och vi brukar lyxa till det ibland.
    Vi gick upp för, vilken kändes som världens högsta berg...men utsikten var helt fantastisk och verkligen värt vandringen upp (om jag visste vad som väntade hade jag nog sprungit upp)...Vi satte oss på en handduk som vi "snott" från hotellet och skålade och tittade på den fina utsikten. Efter ett tag sa min älskling att han hade en 2-årspresent till mig. Och jag som inte hade köpt något till honom! Och sen sa han att han hade en dikt också och jag fick välja om jag skulle höra dikten först eller öppna paketet. Jag valde paketet...det var en lite större ask så jag trodde att det var ett halsband. Jag började öppna paketet och när jag kommit halvvägs tog han det och sa att jag inte fick öppna mer. Då började han att läsa världens vackraste dikt som han hade skrivit själv (redan då kom tårarna) han avslutade dikten med att gå ner på knä och säga "....så därför vill jag fråga dig om du vill gifta dig med mig?". Oj, vad jag grät....jag var helt chockad...jag grät nästan så jag skakade. Han satte på mig ringen och jag sa...har jag sagt JA? Men det hade jag :) Och ringen var helt underbar...precis en sån jag hade drömt om!

På kvällen gick vi till en jättefin restaurang och åt fantastiskt mat. Älsklingen hade kontaktat restaurangen för jättelängesen och berättat att han skulle fria. Så när vi kom dit fick vi den bästa servicen och hovmästaren frågade om det hänt något speciellt idag. Och det hade det ju! Sen kom servitörerna och gratulerade. Jag kände mig som en prinsessa!

Detta hade min älskling planerat i nästan 6 månader och jag har inte fattat något alls. Han har köpt diamanterna för sig och gått till en guldsmed och visat hur ringarna skulle se ut, och de är verkligen sååå fina. Jag misstänkte absolut inget alls trots att han haft både diamanter och ringar hemma och smugglat med ringarna i resväskan till Skottland.

Allt var helt perfekt...resan, utsikten, dikten, ringarna, restaurangen...det kunde verkligen inte bli bättre! Jag är så lycklig!

• Svar på tråden Världens lyckligaste!
  • MrsGranath

It´s a keeper!!!!!! Grattis!!!

• Thinkerbelle

Gratulerer - så romantisk:)

• Helenelisabeth

Stort grattis!!! Sa fint!!

• HOPPAS SÅ

Jösses!! Grattis i stora lass sicket frieri..

• fru2011kanske

Grattis! Låter fantastiskt!

• melondoft

Gud va mysigt!!! :D Ska också förlova mig i Edinburgh men det är ganska planerat. Dock hoppas jag fortfarande att min sambo kommer att fria "på riktigt". :D Stort grattis till er!!!

• Fru i juli 2010

Ååååå grattis! underbart

• Midvinterflicka

Kanonfint! Grattis!

• Trohet

Vilken härlig man du ska gifta dig med. Stort GRATTIS och lycka till.

• Rufsas

Jag fick tårar i ögonen när jag läste. Helt underbart frieri!

• NiclasoFrida

Tack för alla lyckönskningar och grattis. Har precis varit och lämnat ringarna på värdering, känns så tomt på fingret.
    Finns lite bilder i galleriet nu om ni vill titta.

• Påfågeln

Vad roligt för er!

Måtte uti livets soppa,
    lyckans klimpar alltid hoppa!

• Villemoa

Så härligt och grattis!

Du måste göra galleriet synligt så att vi kan se.

• molntussen

Jaha, då sitter man här med tårar i ögonen. Såååå fint frieri

• Lyckomia

Instämmer med föregående talare. Sitter med tårar i ögonen. Guuuuuuud vad romantiskt!

• Evillina

Grattis!!! Börjar också gråta när jag läser detta. =)

• Per och Rebecka

Grattis! Helt underbart romantiskt gjort av din blivande!

Svar på tråden Världens lyckligaste!