• Fru Indosaurie

Om brudparet / Festhäfte

Våra toastmasters "tvingar" oss att skriva något om oss själva i festhäftet. 

Hur har ni gjort där? Ge mig exempel på vad ni skriver och hur ni lägger upp det.

Det känns lite lamt med "vi träffades genom.. blabla." Men det kanske bara är jag som tänker att jag har hört historien 100 ggr

• Svar på tråden Om brudparet / Festhäfte
  • Kärleken9

Vi har inte med vår "historia" i festhäftet, har det på vår bröllopshemsida istället. Men i festhäftet har vi staplat upp det typ:

Namn
    Yrke
    Längd
    Född på xx BB
    Dåliga sidor
    Bra sidor
    Intressen
    Älskar
    Hatar
    etc

Och längst ner så står

XX om NN och på andra sidan NN om XX

alltså den andra har skrivit något fint om den andra personen där. Jag har med lite om hur nervös jag var när vi träffades, hur mycket min blivande betyder för mig etc

Så har vi det.

• Miss Giggle

Vi har med vad vi lärt oss sedan vi träffades. typ sedan s träffade h så har hon lärt sig att man kan spendera flera timmar på media markt utan att eg ha ett köp som mål

Fick idéen av en annan här på BT.

• kk16247

vi tänkte först skriva "våra bästa år", dvs  skriva om det bästa som hänt de åren vi varit tillsammans, men sen tyckte vi att det blev lite helyllepräktigt, så nu skriver vi istället "våra värsta år" och skriver om små fadäser som hänt genom åren (skämtsamt förstås).

• Sanna2010

Miss Giggle skrev 2010-07-01 08:22:55 följande:
    Vi har med vad vi lärt oss sedan vi träffades. typ sedan s träffade h så har hon lärt sig att man kan spendera flera timmar på media markt utan att eg ha ett köp som mål Fick idéen av en annan här på BT.

Haha! Den gillade jag, det va en bra ide!!!

• Påfågeln

Varför ber ni inte toastmastern att göra en intervju med er? Då kan ni göra den allvarlig, eller rolig. Med frågor som
    "vilket klädesplagg skulle din partner vilja slänga?"
    eller
    "Hur träffades ni?"

Kan bli kul och sen är det också kul att se vad ens partner har svarat! :)

• ElinDaniel

Vi gjorde en intervjuform. Vad skulle han vara om han var ett djur? Bästa sida? Vilket tvprogram skulle han helst delta i osv.

• Zesa

Vi valde att skriva stödord från viktiga punkter när vi träffades. la ner krutet på gästerna istället ;o)

• Fru Indosaurie

tack för alla tips!  

Jag har panik, alla trycksaker måste vara färdiga imorgon och det känns inte intressant att skriva saker om mig själv. Baah!

• ElinDaniel

Det behöver inte vara så mkt om er själva! Det är erat program, gör det som känns kul! Vi la inget krut alls på gästerna i programmet. Det orkade inte vi med :) Ist hade vi samtalslekar och ettpaketlotteri som gjorde att folk lärde känna varandra ändå!

• Fru Indosaurie

vad hade ni för samtalslekar? 

& vad var paketlotteriet? 

• ElinDaniel

Alla gäster hade ett nummer bakom namnskylten och vi lottade ut hemliga paket. Går att variera i det oändliga!

samtalslekar, ja... ;) Spåna fritt, vad skulle man kunna göra för att få gästerna att börja prata lite? ;)

• Vi2alltid

Vi hade även med "intervju med svärmor"
    Våra mammor fick alltså en sida var med bild och vad de tyckte om sin blivande svärson/dotter

• Trasan99

Vi gjorde dels en kort grej om hur vi träffades, sedan en lista över saker vi lärt av varandra, och då valde vi såklart saker som berättade saker om oss. Eftersom jag är språknörd och min man programmerar i flera olika språk gjorde vi också en lista med "jag älskar dig" på alla språk som någon av oss behärskar eller har läst, dvs allt från latin och isländska till olika datakoder. Kul och personligt!

• bruden 82

Jag har precis börjat med festprogrammet :) 

Tänkte ha dessa tre saker om oss:
    * en tidslinje från det att vi träffades tills nu.
    * vi ska skriva några rader om varandra
    * ett utdrag ur mina dagboksanteckningar från det att vi träffades till nu, bara datum och det jag skrev om brudgummen just då :)

Mitt kommer bli MÅNGA sidor men gud vad kul det är att fixa med detta !! :D

Svar på tråden Om brudparet / Festhäfte