• Bröllopstokiig

Har någon varit på restaurang SJÖPAVILJONGEN?

Hej!
    Ja är ännu en i raden som är ute och letar efter en mysig festlokal i Stockholm. Har nu fastnat för Sjöpaviljongen vid Tranebergs strand. Jag har själv inte varit där och undrar om någon har lite tips och information. Är det fint? Får man ett trevligt bemötande och god service?
    Är maten god? Är det dyrt, kan man på något sätt diskutera priser?m.m.
    Det vore kul att få svar snart för tiden bara rinner iväg!!!

• Svar på tråden Har någon varit på restaurang SJÖPAVILJONGEN?
  • Bröllopstokiig

Åk dit och titta vet ja! Prata med personalen, käka middag och kolla om det är bra mat! De har menyer på nätet om jag inte minns fel.

• Bröllopstokiig

Åhh, den är jättemysig. Man kan hyra hela stället. Det finns en övervåning som skulle vara perfekt för dans och så äter man på nedervåningen. Miljön är fantastisk, både läget och inredningen, och maten är också bra! Kontakta dem!

• Bröllopstokiig

SUVERÄNT ställe! Hade jättegärna hyrt det själv om vi haft råd. Det är dyrt att ha båda våningarna tror jag, men annars så är ju risken att det blir en till fest på den andra våningen samtidigt. Superb mat och service, men framförallt underbar utsikt.

Lycka till

• Bröllopstokiig

who are you? please tell me . i speak only english

• Bröllopstokiig

Hej hopp!
    Vi har bokat Sjöpaviljongen för vårat bröllop i maj och de verkar jättetrevliga och tillmötesgående. Vi skall höras efter nyår och prata om meny samt att vi skall åka och titta på lokalen. Jag har varit där 1 gång tidigare och det är jättemysigt. Deras uteveranda med utsikt över vattnet är ju inte helt fel!

• Bröllopstokiig

Bodde i Bromma under en tid och vi var där både på vanliga middagar och i större sällskap. Då används en lokal en trappa upp. Det är mycket fint och otroligt god mat!

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vad är webadressen till den?

• Bröllopstokiig

Hej Christina!

Jag har inte varit där på nästan 30 år, men vi gifte oss i Bromma kyrka och hade bröllopsmottagningen i Sjöpaviljongen. Det var den 25 augusti 1973. Vi hade dubbelbröllop ihop med min syster och hennes man. Vi är fortfarande gifta och det är min syster och hennes man också.

Det var en härlig stämning vid mottagningen och mycket folk som du förstår. Det var ju från tre olika håll. Vädret var fantastiskt den dagen och service, mat och allt var jättebra! Men, som sagt, det är längesen...

Tänkte detta kunde inspirera dig lite, vilket ställe ni än väljer när ni gifter er.
    Är uppväxt i Bromma, men flyttade till Skövde strax efter bröllopet -73. Vi har två vuxna flickor (min syster och hennes man har också två vuxna flickor). En av våra bor i Skövde och är själv gift sedan fem år. Den andra bor i Göteborg och är förlovad.

Jag arbetar på Volvo Powertrain i Skövde (personalansvarig) och min man är på Volvo Personvagnar (kvalitetsansvarig). Han är från Dalarna, men gick på KTH i Sthlm. Det var då vi träffades.

Lycka till!!
    önskar
    Agneta

• Bröllopstokiig

Hej igen
    Svarade nyss till dig, men läste din fråga om igen och fick då klart för mig att du kanske inte alls ska gifta dig.
    Ha det bra i alla fall!
    Agneta

• Bröllopstokiig

Tack alla för bra tips och speciellt tack Agneta för ditt fina meddelande. Jodå, jag ska gifta mig men tillslut har valet hamnat på västkusten istället eftersom det är där jag är född och har bott merparten av mitt liv. Jag har varit på sjöpaviljongen nu och det är jättemysigt och god mat men men nu blir det som sagt på andra sidan Sverige istället!

hälsningar
    Christina

Svar på tråden Har någon varit på restaurang SJÖPAVILJONGEN?