• krillee

Lokal + boende i Skåne

Hej

jag och min sambo letar efter lokal för vårt bröllop i Skåne. Bröllopet ska vara i maj nästa år. Vi har tittar runt lite men är inte riktigt nöjda med offerter vi fått.

Vi bor i Malmö och har tittat på att ha bröllopet på Österlen eller Ven. Helst österlen. Det finns många fina ställen som vi hittat, problemet är att vi ska ha boende till 45 personer också ( är planen ). Finns ett fåtal ställen som erbjuder tex. stugor för 5 personer till vettig peng.... vi är ute efter ett lite lantligt bröllop som är mysigt, där det finns schyssta lokaler och bra personal och bra mat, och med boende på gångavstånd, helst i samband med festlokal. Sen ska det inte kosta en förmögenhet heller.. någon som har några tips, skulle mottagas tacksamt. Det är ett plus om man kan ta med egen dricka, då kan man spara en hel del. Dock är det inget tvång... det är vid boendet som skon klämmer mest (kan inte betala 1500 kr för ett rum för 2 personer så att säga...).

mvh

Kristian

• Svar på tråden Lokal + boende i Skåne
  • MrsGranath

Hej!

Själv har vi prel bokat www.tranesgarden.se där kyrka, festlokal, övernattning och möjlighet till bra miljö för borgerlig vigsel är samlat.

Boendet är dock vandrarhem, men tror att det finns plats för 45 pers. Vi har ännu inte varit och kollat lokalerna, men gå in på deras sida och se själv vad du tycker... För oss är det perfekt! =)

Egen dryck får man oxå ha med sig, även mat, men som jag förstått så har de kontakter med catering som kan hjälpa er med den biten...

MVH

• crea diem

Klinta ligger på väg mor höör, lite fel håll men ett tips.

• krillee

Tranesgården har vi kollat på men de har bara boende för 20 pers och vi kommer vara iaf 40 som ska sova över där. Dessutom tycker jag deras lokaler ser inte speciellt trevliga ut? kanske bara är dåliga bilder.

Kollade klinta, verkade fint men där var det ju 1500 per rum igen, lite dyrt :(

Några andra förslag? Tips i hela skåne tas emot, vi har inte satt i sten att vi måste gifta oss på nåt speciellt ställe.

• Flotten

Var har ni fått för er att Tranesgården bara har plats för 20 pers? 
    Jag gick förbi precis och alla tre husen stod kvar och sängplatserna också, 90st för att vara mer precis!
    Kanske ville du ha ett datum som ligger nära i tiden? Det kan kanske vara svårt varsom isåfall.

• Flotten

OK,Jag såg det, maj 2011, det är rätt kort hyrvarsel när det gäller bröllopslokaler med övernattningsmöjligheter på Österlen.

• Miss Giggle

Det är inte på österlen men vi ska själv ha vårt bröllop på Nötesjö Wärdshus och de har både bra service, fina lokaler och rum som de hyr ut. Det är helt nyreonverat och schyssta priser www.notesjo.se

• lunagarden

Ellinge slott ligger ju inte heller på Österlen, men där kan man få ner notan rejält genom att man tar med egen alkohol. 4 km från slottet finns bland annat vandrarhem i Eslöv, dit gästerna kan ta sig med taxi.

Vi ska åka dit och titta om ett par veckor, det lutar starkt åt att vi bokar till nästa sommar :)

Cecilia

Svar på tråden Lokal + boende i Skåne