• sommaren 2010

hur gör ni som ammar på bröllopsdagen?

Vår son kommer att vara 7 månader när vi gifter oss,och jag kommer att amma fortfarande.Ska försöka få honom att ta välling med tills dess.Men ni som ammat på bröllopsdagen och gett flaska då,hur har ni gjort med brösten då,kommer ju förmodligen sprängas under kvällen annars.Vill inte sluta amma helt,då jag kommer att ångra mig,pumpa ur är så svårt,och vill ju kunna ta nåt glas vin under kvällen..Hjälp hur gör ni andra??

• Svar på tråden hur gör ni som ammar på bröllopsdagen?
  • Aleta

Jag gick undan och ammade en gång under kvällen. Lite vin tror jag inte gör så mycket på en så stor bebis. Bröstmjölken får, efter vad jag förstår, samma styrka som blodet. Dvs om du super dig så full att du har en promille i blodet (=du är aspackad) så har mjölken en styrka på 0,1%.

Är du så full kan du nog förmodligen inte hålla i barnet utan att tappa det, så det är den stora faran, dessutom kanske inte mjölken är så god...

• sommaren 2010

nej supa mig full tänker jag inte då vi ska hem med lillen på natten med,tänkte mest på det praktiska då jag har korsett och en långklänning med släp,lär vara svårt att klämma in sig på en pytteliten toa och få av sig allt och sen amma:)Tips på det tack:)

• Aleta

Jag hade hjälp med att knäppa upp klänningen och sedan satt jag och ammade med alla behag synliga. Inte särskilt snyggt, men sådana där klänningar är ju inte konstruerade för amning precis.

När det var klart så fick jag hjälp att sätta på klänningen igen.

Jag tror inte att det funkar att amma på en liten toa. Kolla om det finns ett rum där du kan gå undan.

Svar på tråden hur gör ni som ammar på bröllopsdagen?