• Ms Malm

Kyrka & festlokal

Hej!

Visst är det underbart att börja planera bröllop och sitt eget dess utom. Jag (vi) har flyttat till Stockholms södra delar precis (Huddinge) och ska gifta oss våren 2003. Vi undrar därför om det är någon av Er som vet någon mysig kyrka (gärna lite mindre) i de södra Stockholmsregionerna med någon mysig festlokal i närheten. Både kyrkan & festlokalen ska helst ha lite "landsidyll" över sig.

• Svar på tråden Kyrka & festlokal
  • Je-lo

Hej

Huddinge kyrka finns ju alltid. Men lokal där vet jag inte.
    Sen har du ju balingholms el balingsnäs som man kan hyra.
    Vi gifter oss i Tullinge kyrka och har hyrt trödgprdstorpshembygdsgård. det blir nog jättemysigt.

Lycka till!!

• Ms Malm

Huddinge kyrka tycker jag ligger mitt i stan. Jag vill helst inte höra något "vägbrus" utan att det är tyst utanför och gärna natur runt omkring, kanske en sjö...

• Badankan

Lida kyrka, som ligger i Tullinge är jättefin, mysig miljö. Det finns oxå möjlighet att ordna middag och fest på restaurangen där.

• Eline

Örby Kyrka (tror den heter så, jättevacker!!!) & Häringeslott ligger båda mot Nynäshamnshållet.

Österhaninge Kyrka & Årsta Slott i Haninge Kommun.

Dessa ställen ligger "lantligt" och är toppenfina!

• dea

Hej, vi bor i Tullinge, vi tittade Tullinge och Tumba kyrka och Ängskyrkan, men vi kände oss liksom inte hemma där, i de moderna kyrkorna.(Så vi kommer att gifta oss borta i Mariefred).
    En som vi inte tittade på var Botkyrka kyrka. Från vägen ser den ut att ligga väldigt idylliskt? Å andra sidan kan man ju se den från vägen, så det kanske inte alls är vad ni letar efter.

www.botkyrkaforsamling.org/

• brud 2004

Mr Malm...jag kan rekommendera Gryts kyrka och Grytsbergssäteri en bit utanför Gnesta i Stjärnhov i Sörmland...det är en bra bit från Huddinge men verkligen i lantmiljö, man kan bo där, eller på en konferens anläggning någon km bort, Solbacka...Jag var på bröllop där förra året och det var väldigt mysigt och romantiskt...de har en hemsida...lycka till!
    www.grytsberg.se

• Ms Malm

Tack snälla för hjälpen! Naturligtvis är det våren 2004 som det bär av....inte 2003.

• Leonid

Min syster hade sin bröllopsfest på Stjärnhovs slott. DE fick ha med sig egen alkohol (mot viss betalning, tror jag). Kocken serverade en FANTASTISK asiatisk buffé!!! ALLA var imponerade, även de som aldrig hade provat på sushi. Det fanns en massa plock och även till vegetarianer. Rekommenderas! Vi åkte båt dit. Enda nackdelen var att vi inte fick rum allihop i en sal, utan fick dela upp oss, men det gick bra. Man får klinga i en klocka om någon ska hålla tal, så samlas alla i anslutning till huvudrummet.

Svar på tråden Kyrka & festlokal