• Katlah

    Klanning till tarnorna

    Hej!
    Ska gifta mej i september (ja!!). Vi borjade planera brollopet 1 manad sen, o redan tickat av en hel del. Prast fixat, kyrka och bygdegard bokat, fotograf, hindersporvning, mat o alkohol, DJ samt inbjudningar.

    Nu ar det som sa att jag bryr mig inte sa mkt om alla smasaker, jag bara ser fram emot att fa gifta mej sa himla mkt med mitt livs karlek.
    Jag vill att alla ska ha kul och trevligt.

    Nu har jag bett 3 vaninnor vara brudtarnor. For mig spelar det inte sa stor roll vad dom har pa sig, hade tankt be dom ha en svart klanning bara.
    Ar det ok? eller bor man kopa klanningar at dom?
    Jag har verkligen inga krav, vill bara att vi ska ha en trevlig dag tillsammans. Kravlost. Ingen bridezilla har inte :)

    Sa, ar det "ok" att gora sa? ar ju lite ny pa omradet :D
    Vi kommer bjuda pa fri bar och mat for ca 50 gaster o vill hellre lagga pengar dar an pa perfekta detaljer.

  • Svar på tråden Klanning till tarnorna
  • Biscuit

    Kör på det, känns som det finns alldeles förmycket "måsten" och "regler". En svart klänning har ju redan de flesta så då innebär det ju inte ens att de måste köpa en ny om de inte vill.

    Vi har inte bestämt om vi ska ha tärna än men jag tror jag i så fall kommer be henne fixa en egen känning jag med, då vet man att hon kommer trivas i den också. Sen kan man ju boka in make och hår till henne istället.

    Lycka till, inte så långt kvar!

  • Katlah

    Tack!


    Ja absolut, det ar bra ide med make o har :)

    Har sjalv aldrig ens varit pa kyrkbrollop, mina vanner har varit eviga singlar o dom fa brollopen jag varit pa har varit borgerliga darfor tycker jag det ar ratt svart att veta alla "regler" etc. Bor dessutom utomlands sen 9 ar sa det blir att man har annu samre koll!

    Lycka till sjalv!

  • sms å fotboll

    Måste de ha just svart klänning? Jag hade tyckt det varit tråkigt att ha svart på mig en sån glädjens dag som en bröllopsdag.

  • Katlah

    Vet inte, tyckte det skulle vara snyggt i kontrast nar jag har vitt men helt arligt ar jag valdigt oppen for forslag :)

    Dom bor val ha matchande farger iaf?

    Jag ar verkligen ingen detaljmanniska, pa gott o ont.. samma i jobbet.
    Sa lange helheten blir bra ar jag lycklig!

  • sms å fotboll

    Har inget emot svart men just på bröllop känns det lite avigt men det beror kanske mest på all vett & etikett som man bli matad med här på BT.


     


    Matchande på något sätt bör de väl kanske vara. Ser ju mer enhetligt ut :) Kontast kommer det garanterat att bli ändå. Du och din blivande kommer ju att lysa upp rummet så mycket ändå :)


     


    Lycka till med allt!

  • Katlah

    Tack!


    Jag blev medlem idag och kanner att det kanske var ett misstag. Istallet for att forma brollopet som jag (Ehh.. vi lol) vill ha det med oppet sinne kommer alla etikett och regler in. Men jag ser det fortfarande som en kul grej.


    (vanta en vecka sa ar nog jag ocksa bridezilla)


    Ska prata med mina tarnor o se vad dom tycker :0


     


     

  • sms å fotboll

    Du behöver inte se det som måsten. Jag sållar friskt i alla etikettregler.

  • niamh

    Vi är inte heller några vett & etikett-freaks direkt, planerar och bestämmer helt efter egen smak, tycke och behov så att säga. Svart behöver verkligen inte vara tråkigt, det är ju sofistikierat och elegant :) Jag tycker inte det är något fel att be sin(a) tärna/or att köpa sin egen klänning så länge man inte kräver att det ska vara en som kostar miljarder. Svart är ju en enkel färg att shoppa, det behöver kanske inte vara mer komplicerat än ett fint fodral från nelly eller asos tex. Då blir det ju inte särskilt kostsamt för den som betalar + att sådana klänningar faktiskt kan användas igen :)

  • wiicky

    Mina tärnor ska ha svarta klänningar och de har betalat dem själva. Valde svart för att det är snyggt och för att de då kan ha klänningen fler gånger. De har själva valt modell och allt. Jag kom bara med önskemålet att den skulle var ungefär knälång. Jag tycker att du ska köra som du har tänkt. :)


    fridalw.blogspot.com

  • Nåvah

    Du kan väl be tärnorna välja tillsammans? Svart tycker jag funkar fint.

  • MaybeBride09

    funderar också på att be mina tärnor ha svarta klänningar. Just för att dom är olika i storlekarna (en kruvig 30 åring och en 12 åring som inte fått så mycket former än). Sen kanske köpa något lila bälte (ska ha lila och silver som tema) och varsin lila sjal till dom. Så det inte blir bara svart. Förr i tiden var ju faktiskt brudklänningen svart!


Svar på tråden Klanning till tarnorna