• Matildes

Kravatt utan väst?

Som rubriken kyder, kan brudgummen ha kravatt men utan väst? Eller hör det liksom ihop? Skulle det bli lite som att ha slips till en t-shirt?

Har inga tidigare erfarenheter av kravatter, men det är snyggt som sjutton. Slips känns tråkigt och fluga tycker vi ser lite larvigt ut. Men alla bilder vi hittat på kravatter är med väst under kavajen!

Min blivande kommer ju rinna bort på bröllopet, skjorta, väst och kavaj mitt i högsommaren!

• Svar på tråden Kravatt utan väst?
  • BlackWIngedAngel

Kontentan av den tråden är väl att ingen tycker att det passar utan väst helt enkelt. Och jag håller definitivt med om det ser konstigt ut med kravatt utan väst.

• Matildes

Umhum.. Ja man vet ju inte hur det ser ut utan väst heller, så lite svårt att avgöra. Får se vad det blir då.. Men tack =)

• BlackWIngedAngel
    Matildes skrev 2010-06-24 12:28:30 följande:
    Umhum.. Ja man vet ju inte hur det ser ut utan väst heller, så lite svårt att avgöra. Får se vad det blir då.. Men tack =)
    Det går väl att föreställa sig i och för sig. Den är ju kortare vilket gör att den inte räcker till riktigt.
  • Jakobsson85

Kravatten är de facto skitful i sig, bred och platt som en bäversvans. Västen döljer lyckligtvis det fula och framhäver det snyggt "rynkiga".

• Matildes

Jaha.. Till saken hör att jag nog aldrig ens sett en kravatt i verkligheten, men på bilderna dom har på sweeties.se så ser dom riktigt fina ut :P

• BlackWIngedAngel
    Matildes skrev 2010-06-24 19:46:33 följande:
    Jaha.. Till saken hör att jag nog aldrig ens sett en kravatt i verkligheten, men på bilderna dom har på sweeties.se så ser dom riktigt fina ut :P
    Jag tycker också att kravatter är fina och jag har sett sådana i verkligeheten, så du ska nog inte lyssna för mkt på Jakobsson85, utan åkka ut och titta och skapa dig din egen uppfattning. Men de ÄR betydligt kortare än slipsar eftersom de är gjorde för att bära till väst.
  • Nordiskbrud

Kravatt är jättesnyggt, men man måste ha väst till, de är som många sagt gjorda för att bäras med en väst. Ser ut som en tjock barnslips på en vuxen karl annars

• Matildes

Hahaha okej.. Nu har vi i alla fall beställt en fluga =)

• Jakobsson85

OK... Vill bara tillägga att vi kör på kravatt.. med väst.. till brudgum och bestman.. beställd från sweeties. Snygga till väst, men vi hade himla kul när de provad dem till t-shirt.. och herrarna myntade uttrycket "bäversvans"

• Matildes

Ah det är himla fint! Men vi har ingen lust att lägga ner pengar på en väst, misstänker att det blir svårt att matcha med kostymen som är vit, och sen tror jag att BM kommer smälta bort i sommarhettan även utan väst. Om det inte regnar då förstås, men här är vi optimistiska!

• mape81

För att slippa att det blir för varmt så vet jag att det i alla fall har funnits "fejk-västar"...
    De ser ut som en riktig väst fram, men det finns inget tyg över ryggen, sitter med resår eller något liknande för att hålla sig på plats...

Kan kanske vara en idé nästa gång det blir tillfälle att vara uppklädd när det är varmt :)

• Matildes

Hmm men hur snyggt blir det då om han får för sig att ta av sig kavajen pga värmen? :P

• mape81

Matildes skrev 2010-06-28 09:51:51 följande:
    Hmm men hur snyggt blir det då om han får för sig att ta av sig kavajen pga värmen? :P

Om "fejkvästen" är snyggt gjord tror jag inte att det är så många som tänker på det...
    De som jag har sett gömmer det ena "bandet" under skjortkragen ihop med slipsen och det andra i höjd med byxlinningen...

Första gången som jag själv såg denna variant tog det ett tag innan jag upptäckte att personen i fråga hade väst när man såg honom framifrån och var utan sedd bakifrån... var länge övertygad om att jag bara inbillat mig att det fanns en väst :)

Svar på tråden Kravatt utan väst?