• wallinbruden

Skriva fam på bara vissa kuvert?

Hm, knepig fråga.. Vi trodde vi var klara med gästlistan när vi inser att det är en kusin familj till som vi verkligen vill bjuda vissa syskon ur men inser att vi måste bjuda alla. Men... deras barn känner vi verkligen inte och någon har tom skaffar ny partner där hon har barn som vi aldrig träffat. Kan vi med att bara skriva namn på respektive på just dehär kuverten? Det börjar plocka till rejält med gäster och med alla de bonusbarnen som kommer med att vi bjuder in dessa fem kusiner så är vi uppe i över 100...

• Svar på tråden Skriva fam på bara vissa kuvert?
  • evejo427

Vi skrev fam där vi ville ha med hela familjen, annars skrev vi bara namn på de som vi ville skulle komma! Det kan kännas lite lustigt men annars blir det som du säger, väääldigt många gäster. Vi valde att inte bjuda in några kusinbarn. Sen när svaren började komma in var det folk som frågade om de fick ta med sig sin flickvän eller liknande och då får man ta ställning till det då. Jag själv tycker att det är lite oartigt att fråga det när de inte står med på kortet, men men...

• wallinbruden

Vilket jättebra förslag, vi har ju iofs redan skrivit klart alla förutom de jag frågar om men jag tror att våra vänner lämnar bort sina barn för att verkligen kunna njuta och festa! Nu vet vi hur vi ska göra!
    Tack för hjälpen!

Svar på tråden Skriva fam på bara vissa kuvert?