• Fossing77

Festlokal i Borås för ca 100 personer?

Hej hopp!

Vi planerar bröllop nästa sommar och letar nu efter en festlokal men det är lite knepigt att hitta tycker jag. Tänkte se om någon här har några bra tips, erfarenheter av lokaler eller idéer. :)

Har verkligen fastnat för Yxhammargården men det är på gränsen vi får in de gäster vi vill ha med...

Så tips någon? :)

• Svar på tråden Festlokal i Borås för ca 100 personer?
  • Werty

I Äspered utanför Borås har kyrkorna där byggt en gemensam församlingslokal som är väldigt fin (alldeles nybyggd och fräsch), tror dock inte att man får ha alkohol där om ni tänkt ha det. Lycka till i letandet!

• Werty

Jusste, var på bröllop där och de hade klämt in 130 pers och det var kanske max men ändå inte särskilt trångt.

• Lillatussi20

Hur nära eller långt ifrån stan hade du tänkt dig?

Vill du ha det öppet och ljust eller kan du tänka dig en mer sluten lokal?

Vill du ha det lite mer ute på byggden eller nära tex kyrkan?

Vi gifter oss 14 aug och jag har kollat runt mycket och har endel förslag beroende på var i Borås som du skulle vilja ha lokal och vad den ska kunna erbjuda (Catering, dryck medtag själv eller finns där? osv)

Vi fastnade (då jag är gamal student) för en av högskolans restauranglokaler då vi får låna dem mot att vi tar catering där och sen att både maten och lokalen passar mig utmärkt är ju massa plus.

får jag veta lite mer om vad du är ute efter så hjälper jag gärna till.

• Fossing77
    Lillatussi20 skrev 2010-06-18 12:19:45 följande:
    Hur nära eller långt ifrån stan hade du tänkt dig?Vill du ha det öppet och ljust eller kan du tänka dig en mer sluten lokal?Vill du ha det lite mer ute på byggden eller nära tex kyrkan?Vi gifter oss 14 aug och jag har kollat runt mycket och har endel förslag beroende på var i Borås som du skulle vilja ha lokal och vad den ska kunna erbjuda (Catering, dryck medtag själv eller finns där? osv)Vi fastnade (då jag är gamal student) för en av högskolans restauranglokaler då vi får låna dem mot att vi tar catering där och sen att både maten och lokalen passar mig utmärkt är ju massa plus.får jag veta lite mer om vad du är ute efter så hjälper jag gärna till.
    Tack för tipsen! Högskolan har jag dock fått nog av efter flera år som student och ännu fler år som aktiv/arbetande på kåren. ;) Men visst är det stora praktiska lokaler.

Just nu håller vi på och kikar på Ellagården. Någon som har erfarenheter därifrån?

Svar på tråden Festlokal i Borås för ca 100 personer?