Jag skulle köpt någon från ebay, det finns määngder med begagnade.
Har ingen aning om vad du vill ha för typ av bakelseklänning, men här har du en begagnad Maggie sottero:
cgi.ebay.com/Maggie-Sottero-Capri-Marie-Wedding-Dress-Size-10-EUC-/160443678987&pt=Wedding_Dresses&hash=item255b30410b
Här har du en helt ny Alfred angelo (skulle se ut ungefär som min (galleri) med en underkjol med tre ringar):
cgi.ebay.com/BRAND-NEW-Alfred-Angelo-Bridal-Gown-Wedding-Dress-Sz-8-/160426696411&pt=Wedding_Dresses&hash=item255a2d1edb
En provklänning från Jasmine som ligger på under 500kr just nu (inkl frakt):
cgi.ebay.com/Jasmine-Collection-Wedding-Dress-White-Full-Skirt-Sz-10-/120581793592&pt=Wedding_Dresses&hash=item1c133c2738
Tänk på att underkjolen gör jättemycket för klänningen! Min såg helt rak och ledsen ut utan min stora underkjol med ringar och tyll, men med den på fick jag den där snygga bakelseprinsesskänslan. Underkjolar finns att köpa jättebilligt på ebay också. Det bästa är att kolla på designers hemsidor och se hur olika klänningsmodeller ser ut när de är perfekt stylade (med rätt underkjol) och sedan sökleta på ebay/blocket efter den du vill ha. Då vet du att du kan få klänningen så stor och med det fall du letar efter även om klänningen på just den bilden saknar underkjol och ser lite ledsen/tråkig ut.
På ebay finns det massor med äkta märkesklänningar som är helt splitter nya till mycket bättre pris än i Sverige, det gäller bara att kunna leta lite. Räkna med att du kan behöva betala tullavgift också, men du lär kunna komma undan med en total summa på 2000-4000kr i vilket fall, inklusive eventuella ändringar hos sömmerska när du får hem klänningen. Skulle rekommendera dig att köpa en äkta märkesklänning, oavsett om den är begagnad eller inte, före att köpa en uppsydd Kinaklänning eller dylikt. Det är så otroligt stor skillnad i utseende på dem och de uppsydda kan aldrig se lika exklusiva ut som märkesklänningarna. Bara ett tips. Lycka till