• Cynthia

Hur många lever som särbo?

Jag har just blivit särbo och undrar hur många som har ett särbo-förhållande och varför? Hur ofta träffas ni då? Har ni barn? Har ni planer på att gifta er?

• Svar på tråden Hur många lever som särbo?
  • blåbär

Jag och min nuvarande sambo sedan 3½ vecka tillbaka var särbo i 3 år, vilket tycktes väldigt konstigt för många..
    Anledningen var att vi är självständiga och tyckte om att ha ett eget hem, tills vi kände oss redo att skaffa ett hem tillsammans.
    Vi har inga barn ännu men bröllop planeras för fullt, det gjordes det redan innan vi flyttade!

• Lorelei

Är särbo sedan några månader tillbaka. Träffade fästmannen för drygt två år sedan och vi flyttade ihop efter år. När vi flyttade ihop läste vi båda på universitet. Nu har jag fått jobb på andra sidan sverige och han i staden där han växte upp så vi blev tvugna att bli särbo. Kan inte säga att jag tycker att det är bra att vara tvungen att bo isär men just nu har vi inget val.

Förhoppningsvis flyttar han upp så fort han bara kan, men det är svårt med tanke på jobb. Planer på att gifta oss har vi, men inget datum är än så länge spikat. Vi har iaf bestämt oss för att det blir 2005 för att vi ska vara säkra på att budget och boende är som vi vill först.

• Lundabo

Jag är också särbo sedan 3 år eftersom jag doktorerar på annan ort. Vi har försökt göra det bästa av situationen genom att ha ett gemensamt hem dit jag pendlar varje helg. Vi hade först tänkt bo ihop "på riktigt" innan vi förlovade och gifte oss men min sambo friade i år och sa att om vårt förhållande klarar av detta så klarar vi allt. Vi håller just nu på för fullt att planera inför vårt bröllop nästa sommar
    Följ ditt hjärta!

Svar på tråden Hur många lever som särbo?