• Petrah

    Hjälp! Vad skriver man i annonsen i tidningen?

    Ska skicka in annons i tidningen som annonserar att vi har gift oss..


     


    Finns det någonting som "bör" vara med i texten? Vad skrev ni?

  • Svar på tråden Hjälp! Vad skriver man i annonsen i tidningen?
  • Karolina A

    Jag startade en liknande tråd för några veckor sedan, men fick inga svar, de flesta som är på BT har kanske inte kommit till annonsen ännu utan har fullt upp med att planera bröllop. Men här får du två förslag:

    Vigsel har ägt rum i (namn på kyrkan, ev staden) den (datum) 2010 mellan (brudgummens namn) och (brudens namn). Vigselförrättare var (namn på vigselförrättaren)

    Här är ett annat förslag: (Brudgummens namn) och (brudens namn) gifte sig den (datum) 2010 i (kyrkans namn, ev staden). Vigselförrättare var (namn på vigselförrättaren)

    Om man hade brudnäbbar kan man skriva namnen på dem och om någon har bytt namn i samband med vigseln kan man skriva det.

    Ska ni ha en bild till annonsen förresten? Är det bara text så skriver man nog lite kortare, kanske bara era namn och datum eller " Vi har gift oss!" och så era namn och datum under, kanske platsen ni gifte er på.

  • LJochMH

    Vi har gift oss den .......... och namnen..... då har de nog fattat gräjen.. ;)

  • Lara C

    Bara att kolla i tidningarna för att få tips. Vi är inte gifta än, men jag tycker att en kort och koncis är bra (kollar annonserna i Svenskan just nu för att kolla klänningar och texter ). Tycker det känns lite overkill att rada upp vem som är föräldrar och tärnor, marskalkar osv.


    Katarina ovan har myckert bra förslag.


    Sedan förundras jag generellt över hur lång tid det tar innan annonsen är inne. Ibland är det par som vigdes för nästan ett år sedan. Vill man inte ha in annonsen så fort som möjligt? Men det kanske är begränsat utrymme och kö, vad vet jag?

  • MhjärtaE

    i mitt galleri finns vår annons som var i tidningen samma dag vigseln var
    min make visste inget utan det blev en överaskning för honom..:D

  • Karolina A

    Hur lång tid det tar innan annonsen kommer in beror nog på hur snabbt man skickar in den också. Vi hade annons i två tidningar och det tog bara några dagar innan annonserna var inne efter att vi skickat in dem över nätet.

  • lolca

    Jag fick bestämma själv när jag ville att vår bröllopsannons skulle vara i tidningen. Det gick att boka.


     

  • Lara C
    MhjärtaE skrev 2010-06-16 19:34:39 följande:
    i mitt galleri finns vår annons som var i tidningen samma dag vigseln varmin make visste inget utan det blev en överaskning för honom..:D
    Vad fint! Underbart.

    Skulle gärna kopiera dig, men eftersom många av de iblandande inte har Svenskan så måste jag säga till familjen när annonasen kommer, och det är inte läge att göra det innan vi är gifta. Det skulle kännas konstigt, och så skulle vi inte ha någon bra bild heller.

Svar på tråden Hjälp! Vad skriver man i annonsen i tidningen?