• Sputnikz81

Fråga eller inte fråga?

Hejsan!

Jag hoppas på att nån kan hjälpa mig med ett litet dilemma. Jag och min tjej har träffats i fyra månader och jag har bott hos henne tillfälligt i cirka två månader nu i väntan på egen bostad. Allt känns toppenbra och helt rätt, och med tanke på att vi redan har provat på att bo ihop så känns allt ännu mer rätt nu. Jag har verkligen hur starka känslor som helst för henne och kan verkligen tänka mig ett liv tillsammans med henne då vi har fruktansvärt mycket gemensamt och kommer överens hur bra som helst.

Nu har jag tänkt åka iväg med henne på en liten överraskningsweekend i Göteborg när vi har varit tillsammans i 6 månader. Och tanken har slagit mig att eftersom allt känns så rätt, så varför skulle jag inte kunna förlova mig med henne?  Och visst vore det väl ett bra tillfälle att fråga henne när vi faktiskt har en helhelg med go mat och fint hotell? Gör jag fel, som vill detta i ett så tidigt skede? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Fråga eller inte fråga?
  • SoffeJP

Känns det rätt så känns det rätt. Min pojkvän friade till mig på vår 6-månadersdag och om 3 veckor gifter vi oss! =)

• Sputnikz81

Oj, ja då är ju inte jag den enda som har tänkt tanken om att förlova sig i ett så tidigt skede. :) Grattis till er förresten! Att gifta sig snart måste ju kännas fantastiskt!

• pyrro

Kör om du känner dig någorlunda säker på att hon svarar ja....min BM gick i mina ögon alldeles för fort fram med ALLT i början av vårt förhållande och jag kände mig så pressad av det att det var nära att det inte blev något mellan oss. Hade han friat efter bara några månader som han hintade om så hade jag nog svarat nej då jag inte kände mig mogen för det.....nu blev det i slutändan jag som fick vänta på ett frieri men nu gifter vi oss på vår på vår 5-årsdag

• Cherrygirl

Kör på, känns det rätt så är det bara att köra på!
    Du kan ju lite diskret kanske försöka luska ut om hon är på samma plan som dig dock, kanske inte så kul att åka på en weekend och få ett nej..

Jag och min M2B förlovade oss när vi varit ihop i typ 2månader, nu så har vi barn, bostadsrätt och bröllop den 14aug..

Så känns det rätt så är det oftast väldigt rätt!

• Rufsas

Min fästman friade efter ett halvår och nu tre år senare ska vi gifta oss. Känner du att det känns rätt så tycker jag att du ska köra på. Lycka till!

• pyrro

Min BM kände att det var rätt från dag 1.....och han fick ju rätt! VI har två barn, hus och bröllop 14 aug
    Men kanske pejlade han också läget i början och kände mina "nej-vibbar" och tog ett steg tillbaka.....pejla är nog ett bra tips!

• asfaltsbarn

Tror inte det spelar någon roll när man frågar om det känns rätt! Min man friade efter två veckor, och nu har vi varit gifta i snart en månad.. Kör på! Det värsta som kan hända är att hon säger nej..

• pyrro

asfaltbarn>>grattis! Ja det värsta är om hon säger nej, men om det är "bara" för att det är för tidigt kan det få stora konsekvenser. Om min BM hade frågat för tidigt och jag sagt nej tror jag han hade blivit förkrossad och jag är tveksam till om vi skulle stå här nu....timing är allt

• Syrinx
    pyrro skrev 2010-06-15 21:19:01 följande:
    asfaltbarn>>grattis! Ja det värsta är om hon säger nej, men om det är "bara" för att det är för tidigt kan det få stora konsekvenser. Om min BM hade frågat för tidigt och jag sagt nej tror jag han hade blivit förkrossad och jag är tveksam till om vi skulle stå här nu....timing är allt
    Jag håller med dig Pyrro! Min sambo och blivande fästman var inne på en förlovning redan efter knappt ett och ett halvt år tillsammans, eller ja, det var väl egentligen jag med. Allt kändes så rätt och så bra, vi har kompletterat varandra och utvecklat varandra från dag ett, och flyttade ihop på riktigt efter ett drygt år. Men när han försiktigt tog upp frågan under en strandpromenad, vad jag skulle tycka om att förlova mig, fick jag nästan panik och en känsla av instängdhet. Pga saker som hänt mig och omkring mig kände jag att det gick för fort. Nu däremot, efter nästan tre och ett halvt år tillsammans känns ALLT fantastiskt och imorgon beställer vi förlovningsringarna!

Till dig TS, vill jag säga att jag är glad för din skull för att det känns så bra! Men förutom att hålla med flera andra skribenter om att det kan vara läge att pejla med tjejen, vill jag också uppmana dig att NJUTA av tiden med henne. Är ni rätt för varandra kommer ni ju ändå att vara tillsammans hela livet, och varför då hasta igenom saker? Njut av att ni precis har flyttat ihop - tids nog kan ni ändå förlova er och sedan gifta er. Njut av varje fas tillsammans och av att komma in i vardagslunken. Det är alltid fantastiskt med folk som finner varandra på en gång, så var det ju för mig och min prins också, MEN det är ett biologiskt och kemiskt faktum att den första förälskelsefasen går över först efter 18 månader. Nu finns det ju flera här i tråden som förlovat sig väldigt tidigt, men jag vill ändå uppmana till eftertanke omkring dessa saker... Lycka till, hur du än gör!

Svar på tråden Fråga eller inte fråga?