Hur lång tid ska man räkna med?
Hur lång tid tar fotograferingen? Har hört att man träffas innan och kollar olika poser stämmer det?
Hur lång tid tar fotograferingen? Har hört att man träffas innan och kollar olika poser stämmer det?
Vi hade två timmar till förfogande för fotografering innan vigseln. Räckte gott och väl. Dessutom träffades vi några veckor innan och provfotograferade, pratade poser, ställen att fotas på och så vidare.
Hmmmm. Vi ska inte se varandra innan vigseln. Och vår vigsel är klockan 16.00. Blir ju megastressigt det här.
Vi bokade vår fotograf för 2,5h och det kändes som 30minuter. Hade velat ha honom hela dagen. Jag tror att det beror på fotografen och vilka bilder du vill ha och vilka bilder han tar. Ju mer tid du ger fotografen desssto fler annorlunda bilder får du. Men runt 2 timmar borde det räcka.
Hmm visste att detta inte skulle bli tip top!!
Hur mycket tid har ni planerat in?? Vi hade planerat in 2 timmar men min man och hans bestman var 40 minuter försenade och det gick bra ändå.
Jag vet att vigseln är klockan 16.00 och att vi inte ska se varandra innan vigseln. Säg att vigseln tar en halvtimma. Och en halvtimma efter att hälsa på alla och så. Då är klockan 17.00 åsså fotografering två timmar på det. Vet inga gäster som vill vänta så länge.
det är en prioritering man får göra. ju mindre tid fotografen får på sig desto större är risken att man får sämre bilder.
så värderar ni bilderna så tycker jag ni skall prioritera den tiden fotografe vill ha. Själv så brukar jag säga minimum 2 timmar.
Ja jag tycker att vigseltiden är väldigt sen.
1 timma kommer våran ta, 14 bilder får vi!
Minst en timme behöver man räkna med för att få en del kort. Restid måste ni lägga till och tänk igenom huruvida ni vill komma till kyrkan precis innan vigseln eller tidigare (om ni fotar före dvs). Ju mer tid desto mer foton. Om det är tajt med tid är det kanske värt att börja hår & smink en timme tidigare.
Att träffas i förväg gör nog (förhoppningsvis) alla fotografer, men huruvida man provfotar och så skiljer från fotograf till fotograf.
Ett proffs bör hinna med tillräckligt på en timme men de flesta brudpar börjar bli nervösa en halvtimme innan vigseln. Dessutom brukar en utav huvudpersonerna komma sent till fotograferingen så om vigseln är kl 16 skulle jag rekommendera att man börjar kl 14, även om det i praktiken bara blir 1h fotografering. Bilderna blir bättre om man kan gå igenom fotograferingen utan stress.
Vad hände med traditionen om att inte se varandra innan vigseln??
En timme ska räcka gott och väl om fotografen vet vad han sysslar med. Slappna av och njut av din dag! =)
Vi fotograferades i 45 min sen ville vi till gästerna! haha
Fotografierna är jätteviktiga för mig :)! Men Lika viktigt är det att inte se min prinsessa innan heller eller hennes klänning.
Fotografering är en stor hobby för mig, så därför var det klart jätteviktigt det skulle bli bra på vårt bröllop. Men om man har pratat med fotografen innan och tänkt till lite med poser, så behöver det inte ta 2 timmar, det är allt jag säger...
Lycka till med bröllopet!
det hänger inte bara på fotografen, det tar oftast tid innan brudparet slappnar inför kameran och de bästa bilderna är i 95% av fallet i slutet på fotograferingen