• MBLL

Uthyrning/köpa klänning i Skaraborg?

Jag, mina tärnor och min mamma ska nu till helgen(19/6) ut och kolla på brudklänning.
    Ställena vi tänkt åka till verkar dock ha stängt just denna lördag.
    Därför undrar jag om det är någon som vet några bra ställen att titta på klänning omkring skövde, (det är helt ok om vi får åka några mil).
    tacksam för snabba svar så att vi kan planera vår tur;)

• Svar på tråden Uthyrning/köpa klänning i Skaraborg?
  • Nordiskbrud

Nu vet jag ju inte om de här har öppet till helgen men Cams i Skövde är ju väldigt prisvärt (köpte min slöja hos dem och där kan man tjäna in slantar!)

Dressed for Success i Skara har uthyrning och köp, bla Ewie of Sacndinavia som bara finns i ett fåtal butiker. Klart värt besök!

Atelje Festfolk i Lundsbrunn är ganska bra, väldigt mycket festkläder och brudkläder.

St Remi i Skövde har mycket och vackra klänningar med de är betydligt dyrare än storstäderna.

Kristina Boden i Skövde finns ju också, har en del till uthyrning. Men hon hade någon mycket märklig policy förra året att man inte fick prova brudklänningar där i juni Har inte varit nöjd med något besök där för vi har alltid kommit olägligt eller "fel".

Sen finns det ju en på vägen mot Götene som jag inte minns vad den heter men de ska tydligen ha mycket där också. http://www.jillocs.com/Festobal.htm Hittade i alla fall hemsidan.

Det var nog dessa jag kan komma på på rak arm

Sen finns det ju några mot Vara till men där har jag inte varit.

• fromheretoeternity

St Remi och Kristinaboden i Skövde kan jag inte rekommendera!

Däremot är Butikenmin i Lidköping helt fantastisk! Hon som har butiken är så himla gullig och har massvis med fina klänningar! Väldigt hjälpsam när det gäller ändringar etc också!

Det ska finnas en brudbutik till i Lidköping som jag inte kan namnet på men man kan ju ta en tur till Lidköping-Skara-Lundsbrunn där det också ska finnas en bra brudbutik!

• Toffi

Jag är väldigt nöjd med alla butiker i morådet. I skara och lidköping var de ganska billiga och mycket bra. Lundsbrunn var något dyrare men hjälpsamma, kan vara bra att boka tid där.
    Var på något litet ställe utanför hjo som inte var bra. Kommer inte ihåg vad det hette.

HAr även varit och prövat kläningar själv på vardagar då det är färre kunder. Funkat bra i alla butiker även utan smakråd!

• Toffi

Glömde ju; I skara var de ca 1500 kr billigare på Nica klännigar än vad de var i Göteborg.

• MBLL

Tusen tack för era svar, ska fortsätta ringa runt imorn och se vart vi kan få komma på lördag....

• Cherrygirl

Tänk på att i Skara (Dress for sucsess) måste du boka tid för att komma och pröva klänningar. Vi var där och hon hade inte alls tid med oss, även fast de var 3st där och inga kunder mer än vi.

Stod ju på deras hemsida att man kunde boka besök för att pröva klänningar men att det inte var ett måste, men väl där så var man tydligen tvungen.

Det tog 14-16veckor att beställa en klänning iaf och inte tyckte jag att de hade så många att välja mellan heller. Ärligttalat så tyckte jag att utbudet var lite skralt.

Jag har köpt min klänning på kristinaboden i Skövde, jag fick jätte bra service och mycket hjälp!
    Det var bara att gå in och titta och pröva så hjälpte de till att nåla in om det behövdes så att man såg bättre hur de såg ut på.
    Där ingår även att de syr om/in klänningarn i priset.
    Måste säga att de har väldigt bra priser på sina klänningar. min forever yours klänning kostade "bara" 3700kr där.

• MBLL

Ja men visst måste de vara billiga? Jag var inne på kristinaboden en snabbis förra veckan och priserna verkade ju kanon=)

• Cherrygirl

ja jag tyckte att de hade kalas bra klänningar med kalas bra priser!

• Trollmor 86

Jag rekommenderar Butikenmin och Kristinaboden. Jag ska köpa min brudklänning hos butikenmin och mina tärnor köper sina klänningar på krisitnaboden.

Den andra affären i Lidköping heter festivitas men jag rekommenderar verkligen inte denna affären då i alla fall jag och mina tärnor fick mest känslan av att vara i vägen när vi var där. 

De lyssnar inte särskilt bra heller då jag sa att jag ville ha en klänning som är draperad över magen och helst V-ringad med lite bredare axelband. Ja vad tar hon fram då.. jo en helt rak och slät klänning utan minsta drapering och dessutom i tub topp alltså inga axelband.

• Cherrygirl
    Trollmor 86 skrev 2010-06-15 15:53:50 följande:
    Jag rekommenderar Butikenmin och Kristinaboden. Jag ska köpa min brudklänning hos butikenmin och mina tärnor köper sina klänningar på krisitnaboden. Den andra affären i Lidköping heter festivitas men jag rekommenderar verkligen inte denna affären då i alla fall jag och mina tärnor fick mest känslan av att vara i vägen när vi var där.  De lyssnar inte särskilt bra heller då jag sa att jag ville ha en klänning som är draperad över magen och helst V-ringad med lite bredare axelband. Ja vad tar hon fram då.. jo en helt rak och slät klänning utan minsta drapering och dessutom i tub topp alltså inga axelband.
    Vist är det härligt när man känner att de inte lyssnar alls och bara kör på sitt eget race.. usch!

Skönt att du fått tag i klänningar på andra ställen!

• MBLL

Tack för tipsen.
    nu har jag bokat in tid på st Remi samt ett Isabellas festmode i Blidsberg på lördag. Har tänkt att jag ska ta en sväng till Lundsbrunn senare också iaf.

• Rosen2011

Jag var inne på Kristina-boden idag och var också förvånad över de
    billiga priserna.
    Sen var vi även inne på Cams (också i Skövde) men där hängde klänningarna packade
    på en ställning med plast runt så att man inte såg något av hur klänningen
    såg ut.
    Visserligen var expediten med oss, men jag fick känslan av att hon mest tyckte 
    att vi slösade med hennes tid.
    Men på Kristina-boden fick vi hjälp så fort vi klev innanför dörrarna och hon frågade
    om jag ville prova, trots att vi kom mitt i lunchtid samt att vi inte bokat någon tid.

Jag kommer definitivt köpa min klänning därifrån om jag hittar den rätta

• Cherrygirl
    Rosen2011 skrev 2010-06-15 23:26:19 följande:
    Jag var inne på Kristina-boden idag och var också förvånad över debilliga priserna.Sen var vi även inne på Cams (också i Skövde) men där hängde klänningarna packadepå en ställning med plast runt så att man inte såg något av hur klänningensåg ut.Visserligen var expediten med oss, men jag fick känslan av att hon mest tyckte att vi slösade med hennes tid.Men på Kristina-boden fick vi hjälp så fort vi klev innanför dörrarna och hon frågadeom jag ville prova, trots att vi kom mitt i lunchtid samt att vi inte bokat någon tid.Jag kommer definitivt köpa min klänning därifrån om jag hittar den rätta
    ja jag var också inne på cams och tittade, men det känns som att de klänningarna som är där är typ 100år gamla.. Haha

Ja de är toppen på kristina boden!

• Ingvarsson

Bra då vet jag vart jag ska ta vägen & kolla på klänning........

• Rosen2011
    Cherrygirl skrev 2010-06-16 09:51:03 följande:
    ja jag var också inne på cams och tittade, men det känns som att de klänningarna som är där är typ 100år gamla.. Haha   Ja de är toppen på kristina boden!
    Ja den känslan fick jag också lite. 
    I alla fall av dom jag kollade på...
    Var en som var okej av kanske 25 stycken, men på Kristina-boden så
    gick jag omkring och sa "ååååhhh" typ hela tiden när jag 
    såg en klänning
  • Nordiskbrud

Vad olika vi är , jag tyckte Kristinaboden var urkass, både i service och sortiment.

• Rosen2011
    Nordiskbrud skrev 2010-06-16 13:50:06 följande:
    Vad olika vi är , jag tyckte Kristinaboden var urkass, både i service och sortiment.
    Ja verkligen
  • MBLL

Ja, så är det verkligen, som sagt tyckte jag att dom verkade ha bra priser, en av gångerna jag varit inne har det varit bra service medan det inte var det de nandra gången, d beror nog alltså på vem som jobbar. Tyvärr har jag inte hittat någon klänning där som fallit mig i smaken, men vem vet den kanske dyker upp... Imorn börjar iaf klänningsjakten på riktigt=)

• Cherrygirl
    Rosen2011 skrev 2010-06-16 13:25:19 följande:
    Ja den känslan fick jag också lite. I alla fall av dom jag kollade på...Var en som var okej av kanske 25 stycken, men på Kristina-boden sågick jag omkring och sa "ååååhhh" typ hela tiden när jag såg en klänning
    Ja det fanns många fina klänningar där, både hyr och köp..

Och de man får hyra går ju även att köpa eller beställa hem till rätt storlek, såå smidigt!

Svar på tråden Uthyrning/köpa klänning i Skaraborg?