• janki

Tips om bra festlokaler i Västerort / Ekerö?!

Är det någon som har tips på bra festlokal i bromma / västerort alternativt ekerö som rymmer ca 100 gäster och till rimligt pris?
    Tacksam för tips så snart som möjligt!

• Svar på tråden Tips om bra festlokaler i Västerort / Ekerö?!
  • Mrs Eire

Ekebyhovs slott, Ekerö kanske?

• Bröllopstokiig

Tack för tipset Mrs Eire!

Har faktiskt funderat på Ekebyhovs slott. Verkar som ett jätte mysigt ställe, men jag tror att de bara tar ca 70 sittande gäster?!

Har du Mrs Eire eller någon annan några erfarenheter därifrån?

• jesslin*fru*

Eggeby gård har en teaterlada som tar emot 100-150 st. Man får ta med sig egen mat och dryck om man vill.
    Hade min fest i huvudbyggnaden när jag gifte mig. Lokalen ligger på Järvafältet. Är väl ca 10-15 min bilväg från Spånga.

• Eline

Vet visserligen inte hur många gäster de tar men...

Rastaborgs Slott
    Ulfsunda Slott
    Ulriksdals Wärdshus
    Ljunglöwska Slottet
    Radisson Hotell Frösundavik

• janki

Tack snälla ni för alla tips!

Ett par av dem har jag redan kollat upp, skall även kolla på resten.

Kruxet är att vi helst vill fixa alkoholen själva, då vi på det sättet kan bjuda våra gäster på mer. På många av ovanstående ställen går tyvärr inte detta....

Någon som vet hur det är med Rastaholms Wärldshus??? Förmodligen måste man väl köpa dricka av dem även där?!

Har även börjat fundera på att ha själva festen inne i stan. Någon som har erfarenhet av Mariahissen? Eller kanske något annat tips?

Ha en bra dag!

• Miss C

Du måste köpa dryck även av Rastaholms Värdshus. Men de hade ganska ok priser tycker jag själv.

• Mia W

Hej!

Vi hade vår bröllopsfest på Rastaborgs Slott i juni och det var perfekt. Vi hyrde den för 24500 för 24 timmar. Det fick plats med ca 50 övernattande gäster. Vi hade brudskål och snittar i trädgården (mycket fin trädgård) Vi anlände dit med ponnyhästar och lövad vagn (finns ponnystall bredvid)I matsalen satt vi 82 pers och det gick jättebra. Festen pågick till gryningen och de äldre fick sova i flygeln bredvid huset i lugn och ro. Kakelugnar i varje sovrum på övervåningen..urcharmigt!
    Vi tog dit en cateringfirma och köpte själva vinet och spriten. Kan rekommendera Systrarna Sisters Catering som känner till stället bra. Lycka till! Mia W

• Krissan

Jag vet inte hur många gäster Ängby slott tar, men jag tror at man får fixa både mat och dricka på egen hand. Kan vara värt att kolla upp kanske?

• lindizz

Hej Mia W!

Jag är lite nyfiken på vad er budget var???Är själv lite småsugen på Rastaborgs slott just med tanke på att vi har några gäster (dock inte 50) som behöver sova över. Det känns dock som om de 27000 kr som man betalar för slottet känns lite saftiga men det kanske betalar igen sig på cateringen? Vi kommer väl vara runt 100 personer och det drar ju lätt iväg med pengarna...om du vill kan du ju maila mig på lindizz@yahoo.com om du inte känner för att lägga ut uppgifterna här.

/Lindizz

• Mrs Eire

Jag tror ängby tar 66 pers

• lindizz

Mia W, får man fråga vad ni hade för budget?? Är själv lite sugen på Rastaborgs slott men tvekar lite inför priset..men det kanske jämnar ut sig med cateringen? På vårt bröllop blir vi nog ca 100 personer.

Vore väldigt tacksam för svar!

/Lindizz

• vurma

Kanon ställe att vara på... Edsbergs slott 10.000kr. Mat och dryck får man fixa själv. Otroligt vackert och fint ute som inne Hej hej / NEta

Svar på tråden Tips om bra festlokaler i Västerort / Ekerö?!