• Honey bunny83

Om det regnar på er er dag då ni ska fotas....

Hej!

Idag ska jag och min blivande träffa vår fotograf.... Hon ska ta lite testbilder på oss:) Det regnar som bara s. tan som det också kan göra på vår bröllopsdag... Vår fotograf ringde nyss och sa: att om det regnar så här mycket så kan vi inte ta några foton. Jag tyckte det lät lite konstigt, eftersom det kan vara precis likadant väder på vår bröllopsdag då fotona ska tas. Hon har ingen studio så vi kan inte heller vara inne på vår bröllopsdag...

Har ni andra tänkt på hur ni ska göra om ni inte har en studio att ta era bröllopsfoton i om det regnar????

• Svar på tråden Om det regnar på er er dag då ni ska fotas....
  • Fenixx

hmm låter ju väligt konstigt att inte fotografen är flexibel och kan hitta något ställe där ni kan ta lite kort om det regnar...

vi ska ju vara på en fästning, så finns ju gångar, tunnlar osv som kan skydda oss mot regn om det är så.

• Pärlis

Vår fotograf tyckte att vi kunde ha kyrkan som backup-plan om det regnade. Han sa att man kan ta mycket fina bilder i den.
    Men vi fick helt fantastiskt väder, så vi kunde vara ute =)

• fibobs

Det blir ju jättfina bilder i regn! Låter lurigt att hon inte kan ta kort då, är hon proffsfotgraf?

• Javah

Vi tog bilder ute i regnet... hade ett andrahandsalternativ, en gångtunnel som vi tyckte va cool men tyvärr var den avspärrad pga nazistdemostration just den dagen så vi fick hitta på ngt annat. Har bara sett en testbild ännu och den var fin :)

• FramtidaFruSandberg

vår fotograf tar inte bilder innomhus så hon har sagt åt oss att hitta lite stora träd, utomhustak osv. som back-up om det regnar. Vi har också köpt två vita paraplyn

• Trasan99

Problemet med att fota inomhus är ju ljuset. Vi hade paraplyer, men hade turen att regnet försvann just när vi skulle börja fota. Vi tog ändå lite coola bilder med paraplyerna i olika poser, bland annat när vi fäktades med dem. Riktigt kul bilder!

• Niini

Fotografen får allt lov att fota i regn, för jag ska ha naturliga utomhusfoton om de så spöregnar! :D

• Honey bunny83

ok, jag antar att hon är lite väl "rädd" om sin kamera:( Vi vill ju gevetvis försöka få utomhusbilder:) Så vi får hoppas på bra väder men bättre att räkna med skitväder, så kan man bara bli lycklig om vädret skulle vara bra!

• Tunsji

Det ösregnade på vår bröllopsdag så vi har inte en enda bild. Finns några från festen men alla är dåliga. Vi var tom ute i efterhand för att fejka bilder till tackkort men inte heller dom är bra....

• MKF

De lite dyrare kamerorna som fotografer har klarar en del regn (inte fullständigt spöregn, men lite lätt regn är ingen fara). Det bästa är självklart att redan från början ha B-plan klar - var kan man fota om det vräker och vräker ner?

Viktigaste är bra ljus! Så antingen utomhus under tak, men med stora öppningar utåt, t.ex. en balkong eller altan. Inomhus fungerar med om det är stora fönster. Kanske finns det någon bra plats på festlokalen?

Om man sedan också har fotografen med sig hela dagen kan man passa på att ta foton efter kyrkan eller mellan någon måltid. Man får kanske inte lika många porträttfoton, men i alla fall några som man kan ha till tackkort etc.

Svar på tråden Om det regnar på er er dag då ni ska fotas....