• sun moon

    betala marskalks kläder?

    Hur har ni gjort? 


    Om vi vill att han ska ha samma kläder som brudgummen, hyra på samma ställe, har ni betalt då? Eller ska han betala själv och han får en fin tackgåva av oss? 


     


     

  • Svar på tråden betala marskalks kläder?
  • trollsländebrud

    Vi kommer betala för hyran av min m2bs 2 marskalkars kostymer. Vi har redan betalat för mina 2 tärnors klänningar, vilka vi köpte och de sedan får behålla. Vi kommer även att ge alla fyra varsin gåva värda ca 500 kr var.

  • FramtidaFruSandberg

    samma mängd pengar som tärnorna fick mot sina klänningar (de valde dyrare klänningar än de jag föreslog och fick då betala mellanskillnaden) fick killarna för att köpa in slipsar och näsdukar

  • Korallbruden

    Dom får en tusenlapp var om dom köper en ny +  att jag köpt in slipsar, näsdukar och knappar.


  • sun moon

    Att hyra samma kläder som min BM ska ha kostar 2000kr, vi hade en liten fundering på att han skulle ha samma kläder men det är ganska dyrt. Att bara hyra väst, det runt halsen och näsduk kostar 650kr. Då får han ha sin egen mörka kostym.. kan bli bra det också egentligen..


    Både jag och min BM har alltid svårt att bestämma oss Hur ska det gå? Fast i detta fallet ska vi prata med marskalken också.. han kanske vill ta vara på tillfället att få klä sig extra fin och betala en del av summan själv. Vi får se.


    Till vår tärna så hade hon en klänning själv som jag bara godkände, hon behövde köpa nya skor men det får hon göra själv. Blomman hon ska hålla betalar vi givetvis. 

  • Mariamilena80

    Vi betalar drygt 1100 kr för marsalkens kläder. Tärnorna lägger vi 500kr styck på.

Svar på tråden betala marskalks kläder?