• BomBom

    Snälla hjälp mig välja färgtema! Vad tycker ni?

    Hej hej!

    Vilket färgtema tror/tycker ni blir finast? Alla åsikter är välkomna! Berätta gärna också om ni har varit på något bröllop med dessa färger och vad ni i så fall tyckte om det...

    Jag är inne på lime, turkost och ljusrosa väldigt mycket. men det känns lite mycket med så många färger.. Eller..? Men jag har så svårt att välja.. Här är mina förslag, vad tycker ni om dem? Eller har ni kanske någon annan ide?

    1. Har ett "pastell-tema" och tar med alla färgerna. Det blir kanske lite mycket?

    2. Kör på lime/guld och håller det elegant och stilrent. Men det blir kanske lite tråkigt och färglöst?

    3. Rosa/lime. Härliga färger, men kanske lite för tjejigt? Det ska ju vara mannens dag också och han är inte överförtjust i rosa.. Jag är inte heller rosa tjej egentligen men jag tror att det skulle bli lätt att hitta dekorationer osv och jag tycker att det är fint ihop med lime...

    4. Lime/turkost. Kanske lite för "kalla färger"? Eller?

    5. Turkost/rosa. Jättefina färger, men jag kan inte låta bli att sakna limen..

    Som sagt! Dela gärna med er av era åsikter och tankar..

    TACK!

    Kram

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig välja färgtema! Vad tycker ni?
  • Nordiskbrud

    Lime/guld tycker jag, helt klart. Finast när det är enkla rena färger om du frågar mig Men om du vill ha in lite mer färg så skulle jag ta in turkost också, men inte för mycket. För turkost/lime/guld tror jag verkligen skulle vara vackert ihop.
    (Hade in man gått med på det så hade våra fäger varit turkost/guld men han tyckte turkos var för mycket).


  • Jmms

    Jag skulle köra på rosa & lime, en cerise-rosa och en riktigt grön lime-färg. Tror jag skulle bli riktigt coolt. Gröna ljuslycktor från INDISKA och rosa servetthållare, kanske skulle det passa att blanda in lite silver?

    Vi kör cerise-svart-vit. Min blivande gick med på färgen då den inte är särskilt "flickig".

    LYCKA TILL!

  • Pyttsan

    Rosa-lime-guld. Guld är ju neutralt, så då har du bara två färger, men guld sätter liksom tonen på färgerna.


    Skulle också valt en mer cerise, djupare rosa, än en väldigt vårig, särskilt om killen inte gillar roda så mycket. Eller åt gammelrosa, vinröda hållet-men fortfarande rosa och inte cerise...öh..du fattar? 


    Lime/turkost gillar jag minst. Tycker det är skönare med en kontrastfärg. 


    För övrigt kommer vi att ha: orange, grönt, rött och kanske ett stänk av lila..på vårt bröllop. Vi vill ha mycket färg och värme. Gör man det snyggt behöver det inte bli karnevalkänsla/kräftskiva över det. =) Så jag tycker gott du kan köra på alla 3 om du känner för det.


    Välj turkost och rosa som färger och få in mycket limegrön i växterna? eller lime och rosa och bara lite små klickar av turkost?

  • 19juni

    Jag håller på rosa/lime. Och om du vill ha lite detaljer i guld så ta det!!
    Vi ska ha naturvitt, rosa o ljusgrönt. Varken min b.m eller jag är några rosa "typer" egentligen men till bröllop är det himla så fint.
    Han ska t om ha rosa slips o jag har delvis rosa i mitt halsband, min sjal o lite i mina skor. Våra killar ska ha rosa pikètröjor så vi matchar varandra allihopa.
    I vår dukning är det mest grönt men med inslag utav rosa toner.
    Lycka till!!

  • Pokaloo

    Jag har två färger som ska användas starkt o mkt, höst färger, men med en touch av turkos till.


    Makeup aristen tyckte det blev perfekt med tanke på sminket o fick lite mer fritt med färgerna så att det inte blev för mkt av höstfärger..


    Floristen tipsade om turkosa fjärilar med i buketten på blommorna och/eller turkos siden band som håller buketten istället för tråkigt vitt siden band o att jag har lite turkos färg på inbjudningskorten osv.. oo vad snyggt det blev.


    Tom tårtan fick jag lite beröm för av konditorn med färgvalet vilket gav henne en massa ideér o det lilla turkosa som ska läggas till har hon fått fria händer att göra.


    Så du kan välja att ha alla 3 men 2 av dem ska det vara mkt av o 3.e färgen gör du det till en touch..

  • Jakobsson85

    Blanda friskt. Jag tror att det blir vackert med de tre färgerna tillsammans. Lite indiskt.

  • hjärtat74

    Jag har varit på bröllop där dem har haft lime,,det var inte snyggt:(

    Min lillasyster hade rosa o turkos,,,vi undrade hur hon tänkte men det blev skitsnyggt!

    Jag hade rosa,cerise o vitt...

    Var på ett bröllop i somras där dem hade orange o vitt,,måste säga att det blev väldigt snyggt.

    annars är det väldigt snyggt att blanda 2 nyanser av samma färg tex cerise o ljusrosa.ljusgrönt o mörkgrönt... ja,,du vet säkert vad jag menar:)

    ljusaprikos o mörkaprikos e väldigt fräsch tycker jag:)

  • Katarina Michael

    Rekomendera INTE lime/guld, skit svårt att hitta matchade blommor. Har själv limegrönt med silver som tema och brudbukett är svårt, de blir nog vit med grönt i (med vit har en tendens att smälta in i kläddningen)


     


    Jag hade kört på rosa/lime, snygg kombo

  • moonlightgirl
    Pyttsan skrev 2010-06-09 19:04:48 följande:
    Rosa-lime-guld. Guld är ju neutralt, så då har du bara två färger, men guld sätter liksom tonen på färgerna. Skulle också valt en mer cerise, djupare rosa, än en väldigt vårig, särskilt om killen inte gillar roda så mycket. Eller åt gammelrosa, vinröda hållet-men fortfarande rosa och inte cerise...öh..du fattar?  Lime/turkost gillar jag minst. Tycker det är skönare med en kontrastfärg.  För övrigt kommer vi att ha: orange, grönt, rött och kanske ett stänk av lila..på vårt bröllop. Vi vill ha mycket färg och värme. Gör man det snyggt behöver det inte bli karnevalkänsla/kräftskiva över det. =) Så jag tycker gott du kan köra på alla 3 om du känner för det. Välj turkost och rosa som färger och få in mycket limegrön i växterna? eller lime och rosa och bara lite små klickar av turkost?
    Jag tycker som Pyttsan skrev att du kan välja alla tre färgerna om du vill, jag tycker inte att det blir för mycke. Annars kan du göra som Pyttsan skrev i slutet att ni kan ta lime och rosa och bara lite små klickar av turkost.
  • Sonja68

    lime och rosa som bas och guld som en liten elegant touch kanske?

  • Bride in leather

    Jag tänker ge ett annat förslag


    Turkos brunt såg jag en som hade..grymt snyggt:)

  • Sonja68
    Bride in leather skrev 2010-06-30 22:25:32 följande:
    Jag tänker ge ett annat förslag Turkos brunt såg jag en som hade..grymt snyggt:)
    Det är jättesnyggt, vi har lagt just de färgerna på vårt nya klinkersgolv i duschen
  • Bride in leather
    Sonja68 skrev 2010-06-30 22:29:26 följande:
    Det är jättesnyggt, vi har lagt just de färgerna på vårt nya klinkersgolv i duschen
    wow:)

    Jag kan lite ångra vårt tema när jag ser andra färger,speciellt det turkosa:)

  • BomBom

    Hehe, tack ska ni har för era tips och åsikter!!
    Lutar nog åt att det blir alla tre, men vi får se.. Inte lätt att försöka engagera min M2B när det är ett helt år kvar tydligen..

  • FruHassel

     


    BomBom skrev 2010-07-01 08:25:09 följande:
    Hehe, tack ska ni har för era tips och åsikter!!Lutar nog åt att det blir alla tre, men vi får se.. Inte lätt att försöka engagera min M2B när det är ett helt år kvar tydligen..

    Jag är glad om min m2b håller sig till de stora grejerna sen som att hjälpa till att välja mat och dryck, resten av planeringen sköter jag med glädje själv ... självklart med avstämning hos honom 

Svar på tråden Snälla hjälp mig välja färgtema! Vad tycker ni?