• jossankossan

    HJÄLP!! svarta eller vita skor/väska?

    Hade beställt en vit klänning med svarta detaljer..som jag inte fick. fick därför nu i sista stund köpa en annan klänning..som inte passar in i temat! skulle haft röda rosor, svart väska å svarta skor. nu har jag sprejat lite blad å grejer svarta till buketten, vill gärna få med det svarta i temat. men kan jag behålla de svarta (nätta å öppna) sandaletterna och en svart väska till en helvit klänning?? vill inte lägga ut ännu mer pengar på något man använder en gång..men vill heller inte se dum ut.
    bör kanske tillägga att klänningen är väldigt klassisk å inte speciellt "rockig" som den andra skulle vart..

    TACKSAM för alla råd!!!

  • Svar på tråden HJÄLP!! svarta eller vita skor/väska?
  • Trollia

    Synd du inte hade någon bild på första klänningen..då jag med ska ha tema svart, vitt o rött..kommer ha en svartvit klänning som finns bild på i galleriet..


    Vet inte om det passar jättebra med svarta skor då om klänningen är en klassisk vit klänning..men syns skorna då under klänningen?Annars kanske det inte spelar någon roll..

  • jossankossan

    wow vilken snygg klänning!! blir liiiite avundsjuk!
    nja..det är väl kanske om man får lyfta upp klänningen när man går osv..inte så kul då..
    men det kanske får bli ett par vita,billiga ballerinaskor! maken är kort!
    å väskan kanske någon annan får bära..så slipper jag köpa ny!=)

  • happytoaster

    Om din klänning är enkel och utan detaljer så kanske det kan passa att knyta ett svart band med rosett i midjan. Då borde det funksa med svart skor och väska.

  • jossankossan

    njaa..det är lite paljetter å stenar å skit på...så tror tyvärr inte det blir så bra..fast tack ändå!!=)

  • Astro

    JAg såg en tjej på stan för ett tag sedan med en cremefärgad supermarängklänning, massa tyll, och bara cremefärg, inga andra detaljer. Hon hade svarta skitcoola höga sandaletter med remmar och grejer. Och alla hennes tärnor (de var jättemånga) hade svarta klänningar. Såg inte alls konstigt ut! Så att matcha vit klänning med svarta skor, svart väska och svart i buketten går nog jättebra tror jag, det är ju inte konstigare än om du haft någn svart detalj på klännigen väl?

  • Pyttsan

    Jag tror det kan bli hur fint som helst! Om du är orolig så tänk på att du antagligen inte har väskan i kyrkan och inte vid fotograferingen. Jag vet flere som haft svarta eller färgade skor till sin helvita klänning. 


    Gillar du skorna, kör på dem! 

  • jossankossan

    Tack för all uppmuntran!! Alla verkar tycka olika..men så länge jag vet att jag inte är helknäpp så känns det lugnt!

Svar på tråden HJÄLP!! svarta eller vita skor/väska?