catering Katrineholm/Eskilstuna
Tja!
Nån som har tips på catering i dessa omgivningar? Bra pris är viktigt så klart men viktigast är bra service och flexibilitet/ lyhördhet för vad vi vill också.
Tja!
Nån som har tips på catering i dessa omgivningar? Bra pris är viktigt så klart men viktigast är bra service och flexibilitet/ lyhördhet för vad vi vill också.
Hej.
Jag har själv inte anlitat catering men jag vet att Villa sandhem i Katrineholm har jättegod mat och trevlig personal. Mellan Katrineholm och Eskilstuna finns Julita Wärdshus, vi hade vår bröllopsfest däe och lät dem ta hand om allt. Mat, dukning bar m.m De är jätteduktiga och har underbar mat, de har också catering.
Lycka till.
Kram sanne
Hej Sanne!
Julita Wärdshus låter som en bra ide´!!
Jag har för mig att det ligger fint också.
Får jag fråga hur mycket du betalade per kuvert? Hade du 3-rätters eller buffe?
Tack för tipset!
Julita Wärdshus ligger precis vid vattnet och på sommaren är det helt underbart där. Vi hade buffé för 55 personer och räkningen har jag inte sett ännu men de sa att det skulle gå på ca 175 per person. Tårtan köpte vi själva o fraktade dit men jag vet att ena servitören tidigare haft konditori och är jätteduktig på bröllopstårtor. All dricka tillkom samt att barnen fick äta hur mycket glass de ville. Wärdshuset ordnade även vår underhållning, 2 killar med kareokemaskin. De har även dans o trubadur så hör om de har något förslag. Jag kan verkilgen rekomendera dem för de är jättetrevliga o duktiga. Vi gifte oss i Kapellet på Julita gård och det var oxå jättefint. Så fort bilderna är klara så lägger jag ut dem då kan du få se lite hur det ser ut på området.
Har ätit buffé från Ektorpsgården i Torshälla. Mycket gott! www.ektorpsgarden.nu
Själv kommer jag att titta på BMC Matservice som håller till på Stenkvistaskolan i E:a
Tack Sanne!
Jag ska absolut höra med dem, det låter jättebra!
Jag har några frågor till om du orkar svara:
Måste man köpa dryck via dem eller får man ta med egen? ( det var därför vi tänkte oss catering för att spara in på det, det brukar ju kosta jättemycket annars )
Ligger kapellet nära Wärdshuset?
Får det plats 70 sittande i lokalen?
Jag tror att vi måste åka dit och titta, du har gjort mig så nyfiken nu, men vi bor en bra bit därifrån, därför vill jag helst titta på fler lokaler samtidigt.
Hej Räser!
Jag tittade på Ektorpgårdens hemsida men det var svårt att se hur det ligger, ligger det fint?
Har du ordnat lokal privat och sedan tar du maten från Stenkvista eller?
Jag har ingenstans att hålla till i E-tuna även om en sådan variant skulle vara bra för plånboken.
Tack för tipset, hoppas du orkar svara igen.
Hej,
Jag har aldrig varit på Ektorpsgården, så jag vet tyvärr inte hur det ser ut där. Men bra cateringmat gör de iallafall.
Jo, jag tänkte ordna med en bygdegård och ta catering från BMC Matservice. Bygdegården är inte höjdare, men jag är född och uppväxt brevid, så det är mer av nostaligiska skäl det blir där.
Det finns en lokal precis bredvid wärdshuset som heter Bäckstugan, den kan du hyra och fixa maten från Wärdshuset då kan du ju ta egen dricka. Kapellet ligger inne på museieområdet ca 200 meter från restaurang/ Bäckstugan. Gästerna slipper inträde om de tillhör bröllopsällskap. Kantor och präst får man fixa eftersom det är en "privat" kyrka, men vi hade inga problem med det. Eftersom du inte tillhör Julita församling kan det kosta lite men hör med församlingen om priser. Åk en dag till gården och titta, det är jättefint.
Tack snälla ni för hjälpen!
Vi har bestämt oss för att åka "på turne´" så fort vi kan och titta!
Jag ser fram emot att se dina kort snart Sanne!!
Kramar!!
Är det någon som har fler tips på fina lokaler eller catering i sörmland som vi kan titta på när vi ändå är där?
BMC Matservice som Räser nämner är jättebra och de har bra priser!!
Hej! Jag vet att det kanske är lite sent men jag måste få rekommendra Köksterrassen i Katrineholm, som även har catering. Vi använde oss av dem och var supernöjda!!! Fest och vigsel hade vi på Rockelstad slott i Sparreholm. Lokalen låg precis vid Båvens strand och omgivningen var tjusig!
/Sockertoppen
Hej
Vi ska hyra Bäckstugan nästa sommar och måste bara få stämma in i att det är jättefint där, omgivningen och allt. Själva har vi hört oss för hos Knattebo Catering i Katrineholm och det verkar också bra, vi ska ha Italiensk buffé vilket ju blir lite billigare än 3-rätters, men minst lika gott tycker vi...
Nån annan som haft buffé från nåt annat ställe?