• linian

Minne från möhippan

Håller för fullt på att planera en möhippa för min syster.
    Har aldrig planerat något sådant förut.. och funderar på att det vore roligt att hitta på något så att hon får något minne från själva möhippan.
    Var på ett bröllop där bruden fick någon form av bok av de som varit med. Eftersom jag inte var med på möhippan den gången så vet jag inte riktigt vad det var för bok, men förmodar att det kan varit lite foton från deras möhippa.
    Skall man göra något sådant?
    Tar gärna emot förslag på något trevlig minnes gåva från denna dagen.

• Svar på tråden Minne från möhippan
  • sms å fotboll

Jag gjorde en fotobok till min kompis med bilder från möhippan som jag överlämnade under bröllopsmiddagen. I samband med överlämnandet så berättade (kan knappast kalla det tal) jag också lite om "godbitarna" från möhippan.

Den fotoboken gjorde jag via Fujifilm (tror jag det var). De har/hade ett program som man kunde ladda ner och i lugn och ro fixa ihop albumet sen kunde jag hämta det någon dag senare. Hade kunnat framkalla bilder och gjorde lite mer "scrapbooking" över det men det fanns det tyvärr inte tid till.

• duckling

hej!

på min kompis möhippa tog vi med en bok som alla tjejer fick skriva sitt första minne/ett minne de hade av bruden. Boken gick runt under dagen och alla hann med att skriva en hälsning. Boken användes också att ha ett frågeformulär om brudgummen i "testa din m2b kunskap" och lite andra smågrejer vi gjorde under dagen.

Nu sitter jag med bilderna från möhippan och ska klistra in dem med lite kommentarer i, och så blir boken en present från oss tjejer till bruden.

Kan verkligen rekommendera att alla får skriva en hälsning eller ett minne, blivit helt olika historier från alla och roligt att ha nåt kvar från alla som faktiskt var med. Även de tjejer som av olika anledningar inte kunde vara med kunde mejla sina hälsningar så de också fick vara med på så sätt.

Lycka till med planerandet, det finns jättemkt tips och info här på bröllopstorget för alla som ska planera hippor. finns även en ganska bra inspirerande bok som heter hippa om man vill få lite idéer vad man kan tänka på, jag lånade den på biblioteket.

• miaik

Jag fick en minnesbok från möhippan igår! Först hade alla skrivit om mig och en bild på mig och den kompisen. Sen var det bilder från möhippan, superfint och gulligt!

• Jmms

Kommer inte ihåg vad den heter, men det finns en färdig bok där vännerna kan fylla i minnen från möhippan och sätta in bilder. Kolla Bokus eller Adlibris.

• MrsRobinson

Jag fick rita en bild på min man och min man fick rita en blid på mig. Dessa bilder hade de ramat in och de fick vi som bröllopspresent från resp, gäng

Svar på tråden Minne från möhippan