• Tokise­n
    Äldre 7 Jun 15:32
    3083 visningar
    13 svar
    13
    3083

    morgongåva

    Vad ska ni andra ge er blivande i morgongåva?
    Jag har lite ide torka.
    Funderar på att ge honom nått äventyr eller så, men vad?

  • Svar på tråden morgongåva
  • 100703 M och B
    Äldre 7 Jun 15:34
    #1

    Skriver det i den här tråden också.. :)

    Jag beställde en tavla till min blivande man. Satte mig ner med konstnären och pratade igenom tema, färger etc och sen fick hon välja ut lite foton att laborera med. Slutade med att hon tog ett foto på honom och ett på mig som hon sen klippte ihop, ändrade bakgrund etc och stiliserade det en del. Hon har även fått med vårt monogram som vi valt att ha på inbjudan etc i ett hörn.
    Hämtade den i fredags och nu har jag toksvårt att inte ge bort den på en gång för den blev så bra och jag vet hur glad och överraskad han kommer bli!


  • empa83
    Äldre 7 Jun 15:35
    #2

    min ska få klappa en vild fågel på nordens ark, eller jag vet inte om man får klappa men se på väldigt nära håll iaf;)

  • Påfåge­ln
    Äldre 7 Jun 15:49
    #3

    Det finns en uppsjö av allt man kan hitta på... så det beror nog lite på vad din blivande har för intressen...
    Kanske skulle han tycka att det var roligt att klättra upp för ett berg? Eller kanske hoppa fallskärm? Att ni två åker luftballong? Eller vill han bränna däck i ett riktigt vrålåk? Något mer stillsamt som att få en dag på ett spa? Eller kanske göra en wiskeyprovning, eller sitt eget wiskeyfat?
    Eller så kanske han vill göra sitt egna silversmycke hos en silversmed? Göra en stuntfilm? Åka på fiskeäventyr i de norska fjordarna? Köra ett flygplan?

    Det här är dock bara ett axplock av saker jag kan komma på och sådant som finns tillgängligt att göra... Så, tänk helt enkelt på vad han skulle uppskatta mest! :)

    Lycka till!

  • Tokise­n
    Äldre 7 Jun 15:53
    #4

    vart kan man göra sitt eget whiskeyfat?

  • Påfåge­ln
    Äldre 7 Jun 15:58
    #5
  • Jvö
    Äldre 7 Jun 16:00
    #6

    Min blivande ska få en klocka, som han själv sett ut dock. Också ska det graveras på den. Vet inte riktigt vad det ska stå, har lite idétorka vad gäller det.

  • Tokise­n
    Äldre 7 Jun 16:23
    #7

     


    Påfågeln skrev 2010-06-07 15:58:03 följande:
    www.mackmyra.se

    ojdå, det va lite väl dyrt tyckte jag, en hel månadslön
    hade kanske tänkt mig i prisklassen 1500:- max

  • Tokise­n
    Äldre 7 Jun 16:24
    #8

     


    Jvö skrev 2010-06-07 16:00:28 följande:
    Min blivande ska få en klocka, som han själv sett ut dock. Också ska det graveras på den. Vet inte riktigt vad det ska stå, har lite idétorka vad gäller det.

    D skulle man iochförsig kunna köpa, en minnesvärd sak.
    vad man ska skriva ja usch vad svårt.

  • Enilem­mE
    Äldre 7 Jun 16:27
    #9

    Jag kommer att köpa manchettknappar med våra barns namn på från Saga of Sweden. Fast de kommer han nog få innan, så chansen/risken är rätt så stor att jag köper nåt mer och ger honom på bröllopsdagen. Han frågade mig idag vad jag önskar mig, men jag sa att det faktiskt är nåt han får komma på själv. Han blev dock förvånad när jag sa att han oxå skulle få morgongåva!

  • Kattpo­et
    Äldre 7 Jun 16:53
    #10

    Jag gav honom  lägenhets nyckeln hem och en nyckelring, vi har ju aldrig bott ihop innan. Han gav mig en kram, vi har inga pengar till smycken och sådant

  • Casmel
    Äldre 7 Jun 17:02
    #11

    Jag har framkallat ett porträttfoto i canvas på mig där jag verkligen tänker på min blivande man. Har bilden i galleriet. En väldigt stor tavla som ska få hänga i vårt sovrum sen


  • Loveyo­utoo
    Äldre 7 Jun 20:47
    #12

    Casmel: Vad kul med en stor canvas. Du får lägga ut bild på den i juli, när ni gift er! Jag tänkte först "bara" ge min blivande man en kalender med bilder på oss, samt skriva något till varje bild. Nu funderar jag på att komplettera med fotbollsmatcher med favoritlaget, som han aldrig unnar sig att gå på. Jag följer gärna med! Fotboll är kul! Synd bara att vi inte kan spela själva längre pga. skador.

    Jag är väldigt nyfiken på vad jag får av honom i morgongåva. Hans ledtrådar är VÄLDIGT kryptiska och jag fattar ingenting!

  • Jvö
    Äldre 9 Jun 15:57
    #13

     


    Tokisen skrev 2010-06-07 16:24:08 följande:
      D skulle man iochförsig kunna köpa, en minnesvärd sak.vad man ska skriva ja usch vad svårt.

    Jo, precis det är det svåra att komma på vad som ska stå. Gärna något som betyder nå. Så Men ett tag på mig att fundera :P

Svar på tråden morgongåva