• Västkust

Har ni med er själva i presentationer i programmet?

Har ni med er själva i presentationer i programmet? Och i sådana fall; vad skriver ni? Har varit på bröllop där det både skrivs på samma sätt som för övriga gäster eller att det bara står "hon i vitt med glimmande ring på fingret". Eller ska man bara hoppa över oss? Hur gör ni?

• Svar på tråden Har ni med er själva i presentationer i programmet?
  • Tokisen

vi har skrivit om oss själva, om Brudgummen har vi skrivit datanörd som gärna meckar bilar och mig skrev vi nått att gillar att planera och pyssla men har kort tålamod, typ nått sånt

• Rufsas

Vi ska definitivt ha med presentationer av oss själva. Jag skriver Fästisens och han skriver min.

• Påfågeln

Vi har hoppat över oss själva.... Men vi kommer att ha en intervju med oss i festhäftet som vårat värdpar har gjort på oss!

• Västkust

men om man hoppar över sig själv, ser det itne skumt ut med numreringen på bordsplaceringeförteckningen då?

• Påfågeln

Vi har ingen numrering... tycker att det gör med skada en nytta i vårat fall! Lättare att ta till sig och lära sig namnen om det inte är siffror... men det är så vi har resonerat när vi beslöt oss för att skippa numreringen... dessutom så är det lättare att fixa om någon (hoppeligen inte!) inte skulle kunna komma i sista sekunden.
    Vi tycker att det blir lättare utan numrering... Men smaken är som baken i den frågan!

• Västkust

men vi har 85 gäster. Blir det inte svårt att hitta rätt bland presentationerna om man vill kolla upp nån speciell då?

• Påfågeln

Vi har alla personer i bokstavsordning... Så om du träffar på en anna josefsson är det bara att kolla på A... och så vidare... Ofta så kollar man mest de man sitter bredvid ändå så det blir inte så bökigt!

• Nicossambo

Västkust skrev 2010-06-07 15:49:56 följande:
    men om man hoppar över sig själv, ser det itne skumt ut med numreringen på bordsplaceringeförteckningen då?

Vi skrev inte i presentationen om oss heller. Och i numreringen var brudparet inte med. Vi löste det på det sättet men man gör som man vill.

• KatjaB

det hade jag inte ens tänkt på, men det är ju en kul grej att ha något slående om oss också i gästpresentationen.

• FramtidaFruSandberg

vi kommer ha med oss i presentationen

• EmMagnus

Vi hade med oss i presentationen och vi hade numrerat alla gäster så att de var lätta att hitta. Vi hade jättesvårt att hitta på nått att skriva om varandra (jag tycker generellt att det är svårast att skriva om dom som man känner allra bäst) så vi valde att be min svägerska (min makes syster) att skriva våra presentationer och hon gjorde det bättre än jag nånsin kunnat föreställa mig.

Om sin bror, min man skrev hon:

friluftsmänniska med intresse för golf och jakt. Växte upp i skogen med karta och kompass, orienterade sig sedan in i Emmas hjärta.

Och om mig skrev hon:

Schlagertjej från Småland med intresse för jakt & skor. Flyttade söderut på höga klackar & tog Skåne samt Magnus med storm!

• FramtidaFruSandberg
    EmMagnus skrev 2010-06-07 22:06:24 följande:
    Om sin bror, min man skrev hon: friluftsmänniska med intresse för golf och jakt. Växte upp i skogen med karta och kompass, orienterade sig sedan in i Emmas hjärta. Och om mig skrev hon: Schlagertjej från Småland med intresse för jakt & skor. Flyttade söderut på höga klackar & tog Skåne samt Magnus med storm!
    superbra beskrivningar!
  • Eriane

Vi skriver med oss också men kommer inte ha numrering. Kommer troligtvis ändra min lite men har inte bestämt till vad än, svårt att beskriva sig själv. Nu står det.

Jag: Kontrollfreak med stor portion humor (inte så kul alla andras är bätte :-P)
    m2b: Sjojfrisk skurkfångare & beskyddare

Vi har alla satta i häftet efter relation, först oss, sen föräldrar, syskon & Syskonbarn, Andra släktingar, tärna & marskalk, nära vänner, mindre nära vänner, alla andra barn

• Carin o  Mikael

Vi har inte skrivit med oss i presentationen men däremot skrivit lite på vers om hur vi träffades...

/C&M

Svar på tråden Har ni med er själva i presentationer i programmet?