• divegirl

Betala dyrt för enkel håruppsättning?

Vi ska gifta oss borgerligt, och väldigt enkelt, i sommar. Jag vill gå till frissan och sätta upp/styla håret, väldigt enkelt. Måste man ändå betala ca 2000 kr, som jag tror att det kostar för en bruduppsättning? Måste man säga att man ska gifta sig, man kanske kan säga att man ska på fest, så blir det billigare.... ? Känns fånigt att betala så mycket bara för att det ska vara till bröllop. Borde inte ta mer än max 1 h.

Bor i göteborg, har någon tips på bra/billig frisör??

• Svar på tråden Betala dyrt för enkel håruppsättning?
  • Pyttsan

Om du inte vill ha provuppsättning så duger väl en vanlig festfrisyr/kamning bra? 

Däremot kan de enklaste frisyrerna ibland vara de svåraste att få till, så tidsåtgång och timpeng kan vara svårt att förutse. Mitt hår är hopplöst och kräver rejäl misshandel innan det hålls uppsatt, hur enkelt frisyren än är..

• divegirl

Ursäkta en dum fråga, men vad är provuppsättning?  Är det att man prövar frisyren innan dagen D? i så fall behöver jag verkligen inte det. Men ska man ändå säga till frisören att det är för bröllop, och blir det i så fall mycket  dyrare?

Säkert dumma frågor, men jag är helt nyörjare på det här..

• glaca

Jag klurar också på det här...

• Miu

Om jag var du så skulle jag säga som det är. Att du ska gifta dig litet och enkelt och vill ha en frisyr som passar ändamålet :) Ger dom dig inget bra pris så går du till någon annan. 

Det finns säkert ett fåtal personer som tar mer pengar när man säger bröllop. Men dom flesta är väldigt lyhörda och villiga att göra den blivande bruden nöjd även fast budgeten inte är så stor för just den posten :)

• bruden i skogen

För att kunna sätta upp håret krävs att man rullar det och sedan får du ju torka i huv. Tuppering och uppsättning. Det tar mer än 1 timme dat kan jag lova dej.

Ring till mer än en och fråga om du itn har någon speciell som du litar till

• 100703 M och B

bruden i skogen skrev 2010-06-07 13:57:01 följande:
    För att kunna sätta upp håret krävs att man rullar det och sedan får du ju torka i huv. Tuppering och uppsättning. Det tar mer än 1 timme dat kan jag lova dej. Ring till mer än en och fråga om du itn har någon speciell som du litar till

Det beror nog väldigt mycket på vilken typ av hår och vilken typ av frisyr man ska ha. Jag får inte mitt hår rullat eller ska sitta och torka i huv. :)

Men vill man ha en någorlunda bra uppsättning så är det nog tupering och sånt som gäller i alla fall. Kan bara hålla med ovanstående att ringa och kolla är definitivt det bästa. Var ärlig och säg som det är och påpeka att du inte behöver någon provuppsättning vilket borde dra ner priset!

• ElinDaniel

Jag kommer att ta hjälp av en nyutbildad frisör. Hon gör mig o tärnorna för 2000 kronor. Kolla med gymnasieutbildningar där du bor. Annonsera på blocket.

• Rufsas

Om du ska gifta dig utanför Göteborg kan jag tipsa om att även göra håret där. Så mycket billigare utanför stan!

• divegirl

Bra tips! Tack alla. Ska sätta mig och ringa runt i morgon och se vad de säger.

Svar på tråden Betala dyrt för enkel håruppsättning?