• Jema

Ölbrännboll

Hejsan!
    Det är så att min kompis ska ha 25år-fest snart och jag har lovat att komma med förslag på roliga lekar.
    Men det står helt still och jag kan inte komma på några roliga lekar eller aktiviteter. Hon vill inte ha något för "mesigt" eller så, utan lite ös

Hon har bland annat nämt ölbrännboll, men ingen av oss vet vad det är.

Är det någon av er som vet vad det är och som vill beskriva det så vore jag otroligt tacksam och glad?
    Vore även kul med fler idéer på vad vi kan hitta på.

Tack på förhand!
    Jema

• Svar på tråden Ölbrännboll
  • Freja

Enkelt. Man spelar brännboll och dricker bira.
    Spelreglerna sätts först och kan variera beroende på hur man har tänkt att kvällen skall sluta.
    En mun pils vid vaje kon och ett halvt glas när man kommer in. Ett fullt glas vid varvning.

Vill man kan man sätta upp regler för utelaget också, men det brukar vara bra att köra snabba byten och lite vila från alkoholen för utelaget.

/Freja :)

• Jema

Tack Freja!
    Jag ska anteckna det så jag kommer ihåg "spelreglerna".

Tar gärna emot ännu fler tips på lekar/aktiviteter.

Jema

• H2O

Idiotenstafett med shots....
    Man springer idioten och tar en shot vid varje vändning (sammanlagt tre shotar, eller fler om man nu vill det...)
    Först lag i mål vinner, förlorarna måste ta varsin shot till... Vi körde turkisk peppar shot....

Rysk julafton med ölhävning....
    Hoppar fram i en uppochnervänd ölback. Hoppar ur backen, höver en öl och snurrar sen tio varv runt pinnen. Måste ta med sig backen tillbaka (i handen)...Första laget i mål vinner...

• Signatur

*Fotboll, fast man klämmer fast bollen mellan fötterna istället och hoppar fram. Jätteroligt.
    *Kubb är också bra.
    *En annan kul lek är att man delar in folk i lag och så ska laget tillsammans ha t ex 4 fötter och en hand i marken. Så ökar man svårighetsgraden genom att ha färre fötter och fler händer i marken.

• Paulina

Strutfotboll - fotboll med undantaget att alla har en pappersstrut framför ansiktet så att synfältet begränsas till en liten cirkel. Man tappar bort bollen ett antal gånger när man inte ser den! Faktiskt ganska roligt! Målvakter behövs nödvändigtvis inte.

• Lill Anna  8/7-04

Tackar Freja för informationen..

Såg att vi som nollor på universitetet skulle ha Vinbränboll och jag gissar att det går till på samma sätt..

Jag får nästan ångest.. Jag som inte är så förtjust i vin..

• Jema

Hejsan allesammans!
    Tack för tipsen, de kommer säkert komma till användning på festen

Jema

Svar på tråden Ölbrännboll