• moonlightgirl

    Vad kan bröllopsfesten kosta?

    Jag och min sambo kollar runt på en massa sidor för att få en fingervisning på vad våran bröllopsfest kan komma kosta.


    Vi vill bjuda ca 70 personer, vuxna och barn blandat i dessa 70. Vi vill verkligen inte stryka några av våra tilltänkta gäster. Vi har funderat på att hyra den lokala byggdegården (vi har inte kollat upp ännu vad den kostar och vad som ingår där). Vi har tänkt att vi vill ha catering och vi vill ha förrätten utdukat på bordet vid våra platser men maten kan man gå och hämta själva som en buffé. Vet inte om det är så nödvändigt med efterätt utan tänkte att det blir kaffe och tårta. Vi vill nog att cateringpersonalen står för diskandet av porslinet efter maten och kaffet. Vi hade enbart tänkt att bjuda på öl eller vin till maten och sen att det kan vara en bar där de köper till självkostnadspris.


    Senare ställer vi själva ut lite snacks och småtugg som man får gå och ta utav.


    Är det någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta som själv har haft eller planerar att ha en bröllopsfest med liknande förutsättningar?

  • Svar på tråden Vad kan bröllopsfesten kosta?
  • KatjaB

    var bor du? det är ju väldigt stor skillnad på vart man väljer att ta maten ifrån. Vi betalar 130 kr/pers för buffé som vi caterar. dock hyr vi porslin för 10 kr per pers som de diskar, och lägger till för för och efterrätt. 
    Men jag tror vi fått ett rätt bra pris. 

    Men nåt som kan dra ner priset är ju att ni gör förrätten själva,  


  • moonlightgirl

    Vi bor i ett litet samhälle några mil utanför Västervik. Vi måste nog ta cateringen från Västervik tror jag.


    Ja vi har funderat på att fixa förrätten själva. Har kikat runt mycke nu och sett det tipset att få ned kostnaden så.


    Tack för hjälpen.

Svar på tråden Vad kan bröllopsfesten kosta?