• Gorgeo­usnes
    Äldre 4 Jun 19:54
    5772 visningar
    16 svar
    16
    5772

    Viktklubb eller Vikväktarna

    Vad rekommenderad ni? Har endast provat VV och det funkade ju men var lite variation. Verkar som det finns mer möjligheter och mer variation hos VK.


    Tänkte träna ordentligt men skadade ligament och vrist för en månad sedan så det går trögt där.

  • Svar på tråden Viktklubb eller Vikväktarna
  • Fröken Cha
    Äldre 5 Jun 10:50
    #1

    Jag gillar att man kan se tydligt på kurvorna hos vk hur vilka framsteg man gjort. (eller när man slarvat)

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 5 Jun 11:14
    #2

    Låter som den uppmuntran jag behöver :)!

  • naturt­anten
    Äldre 5 Jun 11:36
    #3

    har testat båda, och kan säga som så att VV funkar bra om man behöver mer personlig stöd o pepping... där jag testade sist så fanns det inget sånt över huvudtaget så prövade VK. Där fick man stöd o tips genom forumet o kunde även följa sina med och motgångar. Det kräver dock att man har lite egen motivering och engagemang men helt klart värt att testa. Och dessutom är VK billigare än VV.

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 5 Jun 12:30
    #4

    Hur menar du med personlig peppning? Menar du deras möten?

  • Bride2­011
    Äldre 5 Jun 14:56
    #5

    Har testat båda och tycker att VK är bäst, helt klart! Funkar jättebra för mig iallafall.

  • Rosen2­011
    Äldre 6 Jun 13:48
    #6

    Jag har också testat båda, och för min del är det tveklöst VV som gäller
    då jag behöver den sporren som jag får när jag går och väger mig
    på mötena.

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 15 Jun 17:06
    #7

    Nu blir det ViktKlubb. Är det någon som har någon rabattkod :)?

  • Mrs Eng
    Äldre 15 Jun 20:32
    #8

    Jag har en gratis-lösning...


    MEN det innebär en mànad diseplin... och resten kommer av sig själv...


    Fast jag màste veta mer om dig för att kunna ge tips, tex:


    - tidsram: när vill du ha uppnàtt dina màl


    - dina màtt nu: ALLA: bàde i cm och kg


    - dina màl màtt: - II -


    - etc


    :) det finns ingen enkel väg att gà ner i vikt! men ingenting är omöjligt

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 16 Jun 14:33
    #9

    Nu kör jag med VK. Första dan idag= spännande!!

  • MissWi­ldcat
    Äldre 14 Jul 09:25
    #10

    Jag älskar VK jag gick ner nästan 10 kg med dem....tyckte det var så roligt att gå in och skriva i vad man ätit under dagen,hittade även en del viktminskningsvänner där som jag fortfarande har kontakt med...
    Lycka till

  • Jennyå­ström
    Äldre 14 Jul 09:56
    #11

    Är med i VK. Hittils så har jag kämpat ner mig nästan 14 kg. Har ca 6-10 kg till. I början var jag noga o skriva in vad jag åt o deras recept plus halverade min mat ranson så jag åt lika mycket som min 3 åriga dotter. + började träna på corss trainern hemma 3 dagar i veckan o situps. Inge läsk o godis o sånt. Nu under sommaren sista 3 veckorna så har det blivit dåligt m cross men ser till att vara ute o cykla, hålla på i trädgården o leka med barnen. Ser fortfarande till att äta rätt o mindre. Läsk håller jag mig i från men kan äta 1 godis ibland. I början såg jag det som ett fall om jag åt 1 men nu unnar jag mig om/ när det skulle hända. Har inte samma sug som förut. Går fortfarande ner varje vecka när det är vägning men inte lika mycket som vid "hård"träning. Bra m VK att man kan läsa andras berättelser o peppa sig själv o andra.

    Mitt motto::)

    Jag kan, Jag vill, Jag ska!

    Kram på Er

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 14 Jul 10:14
    #12

    Jag har nu varit med i VK i en månad. Har gått ner i vikt men inte minskat midjemåttet något.


    Fick inte ändra så mkt i kosten heller å står trots allt på på minsta kalorieintag 1300.


    Antar att jag måste börja träna ännu mer.


    @Jennyåström hur lång tid har du varit med i VK?

  • MissWi­ldcat
    Äldre 15 Jul 07:03
    #13
    Gorgeousnes skrev 2010-07-14 10:14:13 följande:
    Jag har nu varit med i VK i en månad. Har gått ner i vikt men inte minskat midjemåttet något. Fick inte ändra så mkt i kosten heller å står trots allt på på minsta kalorieintag 1300. Antar att jag måste börja träna ännu mer. @Jennyåström hur lång tid har du varit med i VK?
    Men om du gått ner i vikt men inte i cm....det brukar oftast vara tvärt om.att man går ner i cm först.
    Har du funderat på hur du ligger i energifördelning?Alltså om du äter för mycket kolhydrater,proetin eller fett?
    Jag brukar ligga på 40%kolhydrater 40% protein och 20% fett.(alltså av det totala intsget under dagen)Ett tips om du står still är att gå till en personlig tränare/kostrådgivare.Det gjorde jag när jag stannat på 68 kg.Sen gick jag ner till 62 med hjälp av PT...det är helt klart värt pengarna,och de skräddarsyr ju ett program för dig och din livssituation.Det är mitt tips lycka till!!!!!
  • Gorgeo­usnes
    Äldre 15 Jul 08:19
    #14

    Jag ligger som jag ska i energifördelningen :)!


    Tyvärr får jag inte träna, så det är endast promenader som gäller här.


    Förhoppningvis så kanske det rör på sig lite mer tills nästa mätning, detta var ju dock den första.

  • lillal­yckan
    Äldre 15 Jul 11:27
    #15

    Nu har ju du ju redan valt och är nöjd men allt det där med forum och kurvor och allt sånt finns ju på VV numera också. Det har ju en jättbra sida där man kan räkna ut propoints på precis allt, där man kan prata med andra, läsa andras historier och i priset ingår förutom hemsidan hur många möten man vill mm....


  • Jennyå­ström
    Äldre 15 Jul 16:43
    #16

    Jag gick m i VK i slute på mars. I början så siktade jag enbart in mig på att börja äta rätt o mindre. Sen efter en någon vecka körde jag igång m träning. Men just nu med träning så är det lite sådär senaste 3 veckorna. ÄR dock ute o cyklar m lilltjejen bakpå så det borde väl ge lite iaf. O sen kör jag situps varje kväll. 15x3 vanliga sen 10 vänster o 10 höger. Inbillar mig att det är bättre än inget. Tycker om promenader men om man ska gå m barnen så blir det ju mest lunk.

Svar på tråden Viktklubb eller Vikväktarna