• DSA

Någon som har mer info om Rastaborgs slott?

Är det någon som vet mer om Rastaborgs slott? Vad det kostar? Ingår tallrikar,glas, dukar, städning m.m. Har förstått att hyran är ca 27 000 SEK inkl de rum som finns på slottet men vad ingår???

• Svar på tråden Någon som har mer info om Rastaborgs slott?
  • Miss C

Hej!
    Jag har varit där och tittat och fått informationen att i hyran ingår bord, stolar, dukar, porslin, hyra för 24 tim inkl alla rum, sängplatser för ca 40 pers.
    Man tar med sig egna lakan eller hyr för 120 kr/pers.
    Rummen är enkla (mer som vandrarhem).
    En fördel är att man har hela slottet och kan då festa hur länge som helst. De som vill gå och lägga sig tidigare kan lägga sig i de sovrum som ligger i angränsande hus.
    Du har med dig egen dryck (vin, sprit).
    Kontaktperson är Thomas Cederström.

• brud 2004

Miss C...jag har varit i kontakt med de med, men tycker du det verkar vara värt 27000 för en bröllopsfest? Vet du om man kan laga mat där eller måste man har catering? På bilderna ser det jättefint ut, hur överenstämmer verkligheten?
    Sen en sista fråga, kan man ta sig dit i båt, typ hyrd waxholmsbåt? Tack sålänge!

• lottali

Jag var på en fest där för något år sedan.

Det är jättefint och som jag förstod det så ingår ett antal rum i hyran så att gästerna kan sova över.

Det är så stort att man nog kan ha 100 gäster med honnörsdukning om man vill.

Det är Catering eller egen mat som gäller. Detta gör att man kan få ner kuvertpriserna rejält.

Man åker bil dit. Det är inte så nära vattnet. Det är allt jag vet

• Miss C

Hej brud 2004!
    Slottet ligger jättefint med fina parkytor runtomkring (mycket fruktträd tror jag). Fint att ta brudskålen innan middagen kan jag tänka. Men jag fick en känsla av att man har koncentrerat sig till att hålla den yttre fasaden fräschast. Jag tycker det var ganska slitet inne i slottet. Det finns ett stort kök så du kan nog både laga maten där eller ha catering. Slottet rekommenderade en cateringfirma, se www.oscar-lasse-catering.nu/

När vi var där för att titta hade han som ansvarar även bokat in ett annat par samtidigt som skulle titta och det blev stressigt och rörigt och han hade inte tid att lyssna på alla våra frågor. Det gav inte ett bra intryck. Han återkom inte heller som lovat med besked angående frågor jag hade efteråt. Jag tycker personligen inte standarden motsvarade priset (27000,-). Sovrummen var verkligen enkla. Jag trodde att sovrummen skulle vara lite fina i en slottsmiljö och då kunde vi kanske ha bett de gäster som ville bo kvar betala lite för boendet. Men det känndes inte aktuellt.

Ps: I Amelias Bruds vårnummer-03 var Rastaborgs Slott med i bilagan för bröllopsplaneringen. Där syns lite bilder från slottet. Ds.

Jag tror att Kaggeholms Slott (som ligger i närheten) är finare och även där kan man bo kvar. Men tyvärr får man inte servera alkohol pga styrelsebeslut från ägarna.

Svar på tråden Någon som har mer info om Rastaborgs slott?